APLICAȚII WEB-PLATFORME DE ÎNVĂȚARE BAZATE PE JOC

 1. PLATFORMA KAHOOT
 Kahoot este o platformă gratuită de învațare, bazată pe joc și tehnologie educațională. Jocurile de învățare Kahoot pot fi create de oricine, pe orice subiect și pentru elevi de toate vârstele.
 Jocul poate fi folosit în etapa de fixare și consolidare a conținuturilor, precum și în etapa de evaluare. Poate conține întrebări multiple cu variante, asemenea unui test, discuții sau sondaje, despre orice subiect sau abilitate, în orice limbă.
Este proiectat să fie susţinut în faţa clasei şi jucat de întreaga clasă, în timp real.
Elevii pot da răspunsurile de pe telefon, tabletă, laptop, calculator. Aceste dispozitive trebuie să aibă acces la internet.
Pentru crearea acestui joc, se respectă câteva etape:
 Pasul 1: Crearea contului prin accesarea site-ului Kahoot.com
 Pasul 2: Crearea jocului .
 Se alege varianta Quiz. Se propune un titlu, după care se face o descriere sumară a cerinței.
 Pasul 3: Adaugarea întrebărilor testului. Se pot adauga câte întrebări dorește profesorul.
 Pasul 4: Completarea setărilor. Pot fi selectate câteva opțiuni ce fac referire la persoana care poate avea acces la informație, la limba care se utilizează, precum și la audiență.
 Pasul 5: Adăugarea unei imagini de copertă.
 Pentru a rula jocul, se poate alege Varianta Classic și va apărea un cod de 6 numere, pe care elevii trebuie să-l introduca pe telefon pentru a se înscrie. Elevii se vor conecta de pe site-ul Kahoot.it
 
2. PLATFORMA QUIZIZZ
 Quizizz este o platformă online, în care se pot crea diferite teste pentru elevi, ce se pot utiliza pentru evaluarea individuală a elevilor.
 Această platformă oferă profesorilor posibilitatea de a crea un test pentru care aceștia îl pot accesa de pe telefonul personal, iar întrebările vor fi oferite într-o ordine diferită. (Se evită astfel inspirația/copierea răspunsurilor de la colegi.)
Pentru crearea unui cont se respectă anumiți pași.
PASUL 1: Crearea unui cont prin accesarea site-ului quizizz.com (sing up for free)
PASUL 2: Crearea testului prin alegerea opțiunii + Create a new quiz
Imediat trebuie introdus: 1.Numele testului
 2.Obiectul (se poate alege un singur obiect de studiu)
PASUL 3: Introducerea unei cerințe/ Create a new question.
După ce se introduce întrebarea, se oferă mai multe variante de răspuns și se bifează întrebarea corectă.
Profesorul poate adăuga câte întrebări dorește. De asemenea, pot fi introduse și imagini din partea dreaptă a paginii, prin opțiunea + Add quiz image
PASUL 4: După introducerea întrebărilor, testul se finalizează prin comanda Finish Quiz, care conduce către Preview Quiz.
PASUL 5: Adăugare titlu și imagine (la alegere)
 Selectarea limbii de rulare a testului.
 Alegerea clasei ( de la… până la…)
Informația introdusă trebuie salvată: Save.
Pentru a aplica testul, se accesează Live Game, se alege varianta Classic și se selectează Show Advanced Settings
Aici se pot stabili: 1) de câte ori poate elevul să înceapă testul;
 2) posibilitatea de a se arăta răspunsul corect;
 3) posibilitatea de a se arăta răspunsul după încheierea testului.
Se apasă tasta GAME.
Se pot seta câteva opțiuni prin Gameplay setting

Bonus pentru rapiditate;
Afișarea grilei;
Amestecarea întrebărilor;
Amestecarea răspunsurilor;
Întrebări suplimentare;
Imagini comice după fiecare întrebare.

Elevii se vor conecta pe Google, accesând joinmyquiz.com după care apare codul jocului
******
PASUL 6: START
 
BIBLIOGRAFIE:
*https://kahoot.com/
*https://quizizz.com/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *