METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE EVALUARE ONLINE IN INVAȚAMANTUL PREȘCOLAR

ADORJANI ORSOLYA, PROFESOR IN INVAȚAMANTUL PREȘCOLAR ȘCOALA GIMNAZIALA „S. ILLYES LAJOS” SOVATA, GRADINIȚA CU P. P. NR. 2.

În grădiniţe nu este permisă testarea copiilor sau acordarea de calificative sau note. Prin noul curriculum este promovată ideea încurajării şi dezvoltării imaginii pozitive de sine, a încrederii în forţele proprii ale copiilor şi progresul individual în ritm propriu.
În aceasta perioadă, când ținem legătura cu copiii și părinții online, educatorul nu are o sarcină ușoară. Deci reprezintă o formă de învățare la distanță, facilă, destinată celor care nu au posibilitatea de a accesa sistemul de învățământ clasic, traditional, ”față în față”.
Dar există multe instrumente, jocuri online și pentru copii preșcolari. Prin platformele și aplicațiile disponibile online, drumul este larg deschis pentru diverse tehnologii utile în predare și evaluare, dar ceea ce trebuie să vină întâi este modul în care tehnologia va îmbunătății pedagogia folosită. Deci, pedagogia mai întâi; apoi tehnologia.
Cu toții ne-am mutat activitatea în mediul online, am fӑcut cunoștintӑ și am ”îmblȃnzit” aplicații care faciliteazӑ învӑțarea la distanțӑ. Și continuӑm împreunӑ, în mediul online, sӑ oferim aceeași educație de înaltă calitate și să ne îndeplinim misiunea noastră în contextul în care grădinița/ școala ”fațӑ în fațӑ” este închisӑ.
Pentru preșcolar, funcțiile specifice ale evaluării sunt:

îl ajută să fixeze, să consolideze și să rețină cunoștințele prin repetare și întărirea pozitivă pe care evaluarea o determină, să le integreze în sisteme
să-i mărească încrederea în forțele proprii și să-i descurajeze comportamentele negative
îi susține interesul pentru cunoaștere
stimulându-i și dirijîndu-i învățarea
contribuie la formarea capacității de autoapreciere și la stimularea tendinței de autoafirmare
contribuie la întărirea legăturii grădiniței cu familia

 Vă prezint site-uri online utilizate frecvent de mine, adică instrumente digitale în învățământul preșcolar pentru evaluarea online/ aplicații feedback:

Book Creator – Este un instrument online pentru evaluare/ feedback, cu ajutorul căruia se pot realiza evaluări formative într-un mod distractiv pentru preșcolari. Book Creator este un instrument simplu pentru a crea cărți digitale minunate. Și în planificarea săptămânală, toate sarcinile pot fi legate în jurul poveștii. Astfel vom ști cine ne urmărește acțiunile zilnice. Când finalizăm sarcinile, primim feedback de la copii și părinți. Link: https://bookcreator.com/Quizizz – Este un instrument online pentru evaluare/ feedback, cu ajutorul căruia se pot realiza evaluări formative într-un mod distractiv pentru preșcolari. Permite inserarea de răspunsuri multiple, imagini, audio, text, sondaje, răspunsuri deschise; se pot utiliza atât pentru învățarea sincron live, cât și pentru cea de acasă . Au o interfață prietenoasă, se văd întrebările şi sunt uşor de utilizat în diferitele modele oferite de platformă. Sunt importante pentru că oferă profesorului statistici, progresul copiilor, precum şi rapoarte detaliate despre răspunsuri, timp etc. Link: https://quizizz.com/admin
KAHOOT- Este un instrument online pentru evaluarea online (feedback), cu ajutorul căruia se creează teste interactive pentru copii. Puteți adăuga imagini, clipuri video şi diagrame întrebărilor pentru a crește gradul de interacțiune al jocului. Se poate juca pe desktop, tabletă sau telefon mobil. Rezultatele testului sunt vizibile tuturor, la încheierea acestuia, sub forma unui clasament. Link: https://kahoot.com/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *