Activitatea didactica prin intermediul tehnologiei si al internetuluieste o forma de organizare a procesului didactic ce implica inlocuirea orelor de predare- invatare, care presupun prezenta fizica a prescolarilor/elevilorin sala de curs, cu activitati de studiu individual si activitati didactice in system online.
Mediul educational virtual- ansamblu de mijloace educationale digitale si de comunicare care asigura desfasurarea procesului educational prin activitati specific organizate prin intermediul tehnologiei si al internetului precum:
platforme digitale educationale sau destinate crearii si partajarii resurselor educationale deschise;
aplicatii destinate comunicarii prin intermediul tehnologiei si al internetului specifice dispozitivelor laptop, tablet, telefon, cu ajutorul carora se poate comunica in system de video-conferinta;
resurse informationale digitale-se refera la resurse educationale deschise de tip lectie, test, tutorial, disponibile pe platforme digitale educationale, precum si alte resurse de tip text, imagine, modele ce pot fi folosite in procesul educational;
Formele de comunicare prin intermediul tehnologiei si al internetuluisunt:
sincrona-desfasurata intr-un mediu virtual de invatare, cu participarea simultana a prescolarilor, elevilor, a cadrelor didactice, eventualsi a parintilor/reprezentantilor legali;
asincrona- desfasurata intr-un mediu virtual de invatare, in cadrul careia prescolarii/eleviisi cadrele didactice nu sunt conectati simultan;
mixta-desfasurata atat sincron cat si asincron.
Activitatile didactice prin intermediul tehnologiei si internetului vor urmari dezvoltarea competentelor elevilor, fixarea si consolidarea cunostintelor, educatia remediala, pregatirea elevilor pentru sustinerea evaluarilor si examenelor nationale.Se pot folosi, adapta si redistribui liber, tinand cont de drepturile de autor, resurse educationale deschise, material pentru invatare, predare, cercetare sau alte scopuri educationale, spre ex.: cursuri, proiecte de lectii, prezentari, carti, manual, chestionare, activitati in clasa sau in laborator, jocuri, simulari, teste, resurse audio sau video, puse la dispozitie in format digital sau fizic si la care exista acces liber.
In procesul evaluarii sarcinilor de lucru, se recomanda utilizarea unor tehnici de colaborare in perechi sau in grupuri mici, incurajarea elevilor sa aplice autoevaluarea si evaluarea reciproca.Sarcinile de lucru trebuie sa fie creative, sa nu conduca la oboseala emotionala, la reducerea timpului destinat unor activitati familiale, comunitare, inclusive a timpului destinat somnului, alimentatiei.Procesul educational al elevilor poate fi evaluat de cadrele didactice, prin acordarea de note, calificative, in conformitate cu legislatia in vigoare, utilizand instrumente specific de evaluare.