EVALUAREA IN INVATAREA ON-LINE

CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA BRASOV PROFESOR BILOVOLSCHI CAMELIA

Evaluarea este un stimul puternic și are o mare importanță educațională, atâta timp cât este corectă. Termenul de evaluare este adesea identificat cu termenul de notare. Este aceeași evaluarea și notarea? Nota trebuie să reflecte nivelul real de cunoștințe insusite de elev, cerut de curriculum. Evaluarea este practic rezultatul comunicării elev-profesor.
Evaluarea on-line a fost o provocare atat pentru elevi cat si pentru profesori
Formele alternative de evaluare au capacitatea de a implica elevul în evaluare, ceea ce îl învață pe elev să se evalueze pe sine, dar și pe alții. Acesta oferă profesorului posibilitatea de a evalua succesul predării, permițându-i în același timp să-și planifice alte obiective, conținutul predării și mijloacele de îndeplinire a acestora.
Corectitudinea evaluării elevilor constă în principal în concentrarea asupra progresului în dezvoltarea elevilor, în identificarea și evaluarea: atitudinilor si abilităților. Abilitățile și cunoștințele sunt comparate cu starea anterioară, adica presupune compararea elevului cu el însuși în timp. Prin urmare, este o vizualizare individuala a evaluării elevilor. Compararea performanței unui elev cu norma este secundară și prin teste pentru a verifica realizarea standardelor de instruire necesare. Scopul evaluării elevului este de a dezvolta capacitatea sa de autoevaluare.
Există multe activități și instrumente pentru evaluarea formativă a elevilor. Este important să nu ne concentrăm doar pe evaluarea rezultatelor și pe evidențierea greșelilor pe care le fac elevii. Cu toate acestea, este în interesul nostru și al lor să avanseze în educație și să nu memoreze și să învețe pentru testare. Școala ar trebui să consolideze încrederea în sine sănătoasă a elevilor și fiecare elev ar trebui să găsească suficient spațiu pentru propria realizare de sine și pentru a-și satisface nevoile cognitive.
Evaluare formativa (sau Invat pentru mine)
Una dintre cele mai eficiente proceduri care duc la o educație eficientă a elevilor este evaluarea formativă. Profesorii care o folosesc nu compară elevii între ei, ci se concentrează pe atingerea obiectivelor de învățare pentru fiecare dintre ei. Acest lucru, printre altele, permite fiecărui elev să experimenteze satisfacția cu munca depusă și să câștige încredere adecvată în abilitățile sale. De asemenea, susține dezvoltarea competențelor de învățare.
Tehnici practice pentru evaluarea elevilor (invatare cooperativa)

„Întrebați trei și apoi pe mine”

Înainte ca elevul să îi ceară profesorului ajutorul pentru rezolvarea sarcinilor, el trebuie să întrebe trei colegi de clasă dacă știu soluția corectă.
Pentru aceasta se va imparti clasa in patru grupe de cate 7-8 elevi care vor tine legatura in grupuri separate. Fiecare elev poate intreba doar trei colegi din grupul din care face parte. Dupa o luna, grupurile se schimba, astfel incat un elev va colabora cu mai multi colegi.

Controlul reciproc al temelor

Temele pot fi folosite nu numai pentru a repeta programa, ci și pentru a îndruma elevii spre evaluare reciprocă și autoevaluare. În loc ca profesorul să verifice temele, el / ea proiectează rezultatele pe tablă dupa ce elevii, fie în perechi, fie în grup, verifică și evaluează temele. În timpul acestei activități, elevii care nu au făcut tema pana la intalnirea cu colegii, își vor face și ei tema atunci. Grupele sunt aceleasi si se schimba dupa o luna.

Două stele și o dorință

Atunci când evaluează temele, elevii notează cu două asteriscuri ceea ce a fost bun în sarcină și în același timp sugerează ce trebuie îmbunătățit și repetat.
Pentru ca evaluarea să aibă succes, profesorii trebuie să fie pregătiți să se desprindă de trăsăturile centrale ale evaluarii tradiționale (orientarea spre deficit, suveranitatea evaluării, orientarea trecută) și să privească punctele forte și progresele de învățare ale elevilor într-un mod apreciativ. De asemenea, elevii trebuie să învețe să renunțe la rolul lor pasiv și să își asume responsabilitatea pentru propria învățare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *