EVALUAREA ELEVILOR LA DISCIPLINA EDUCAȚIE SOCIALA

CIREȘ ADRIANA ȘCOALA GIMNAZIALA NR. 117, BUCUREȘTI

Un obiectiv principal al disciplinei Educație socială este explorarea fenomenului creșterii atitudinilor și comportamentelor de drept în rândul tinerilor din România. Creșterea este un rezultat al schimbărilor de mentalitate socială din România de după “Revoluția” din 1989. Școala de gândire „Gimme More” (întâlnită în SUA) poate fi exploatată folosind metodologia de cercetare calitativă care rezultă din experiențele dascălului și din cercetarea ca educator. Profesorul poate contribui la dezvoltarea unor cetățeni mai responsabili și mai empatici, în ciuda nivelului de clasă, rasei, statutului socio-economic și a altor elemente care uneori afectează o problemă de bază și diferă de alegere.
Evaluarea elevilor s-a schimbat în noul mileniu. Deși există ceva de spus pentru metodele clasice, gen: testul de evaluare, considerat deja ]n Occident de modă veche, noile tehnologii evoluează zilnic pentru a asista profesorii în această sarcină.
Ce este evaluarea?
Evaluarea este pur și simplu procesul de colectare a informațiilor despre ceea ce știu elevii pe baza experienței lor educaționale. Rezultatele evaluării sunt de obicei utilizate pentru a identifica domeniile de îmbunătățit și pentru a se asigura că conținutul cursului satisface nevoile de învățare.
Există două tipuri de bază de evaluări:
Evaluările formative au loc în cadrul unui curs sau lecție online și sunt folosite pentru a determina cât de bine învață un student. Acestea sunt cele mai bune atunci când sunt continue, consecvente și oferă feedback critic elevilor.
Evaluările sumative sunt uneori denumite examen final și măsoară ceea ce a învățat studentul după finalizarea unui curs. Ei pot valida cât de bine conținutul dvs. susține obiectivele generale de învățare ale cursului.
Evident, evaluările sunt mai mult decât simple note. Când sunt semnificative și bine construite, îi ajută pe elevi să se pregătească pentru success, provocându-i să reflecteze, să interacționeze și să-și aplice cunoștințele pentru a răspunde la întrebări, a rezolva probleme și a comunica informații.
Există o serie de practici care se pot utiliza pentru a evalua elevii cu atenție. Cea mai bună metodă va varia în funcție de nevoile și obiectivele de învățare. De exemplu, un test online va fi potrivirea perfectă dacă obiectivul este să măsoare rapid cunoștințele și competențele. Dar dacă se dorește testarea abilităților de elevilor, este mai bine să se utilizeze o simulare de dialog.
Metodele cele mai comune de evaluare pentru a sprijini învățarea elevilor sunt:
 1. Teste online
Testele sunt un instrument tradițional de evaluare. În plus, atunci când sunt asociate cu tehnologia, acestea sunt o modalitate excelentă de a angaja învățarea elevilor. Întrebările pentru chestionare pot lua mai multe forme, cum ar fi alegerea multiplă, completarea spațiilor libere și hotspoturile. Un beneficiu al testelor este că sunt scurte și ușor de evaluat. Un alt lucru este că ordinea întrebărilor și opțiunile pot fi randomizate, astfel încât chestionarul fiecărui elev este unic.
Testele online sunt ideale pentru măsurarea rezultatelor învățării la un public larg. Deoarece fiecare elev susține același test, se poate compara și contrasta rezultatele în diferite clase, școli sau comunități.
Un test online nerealizat poate fi oferit înainte de începerea lecției pentru a obține o măsurare de bază a cunoștințelor existente ale unui elev.
Cum se poate crea un test online?
Testele online pot fi create cu ușurință folosind un set de instrumente de autor eLearning, cum ar fi iSpring Suite. iSpring Suite include un instrument de testare care oferă 14 tipuri de întrebări. Trebuie pur și simplu să alegeți șabloanele adecvate pentru a pune împreună un test pentru elevii dvs. rapid și ușor. Se poate îmbunătății testul oferind feedback-ul detaliat al răspunsului, adăugând diapozitive informative și creând căi individuale de învățare, în funcție de performanța fiecărui angajat la test.
 
 
2. Întrebări deschise / Eseu
Întrebările deschise sau de tip eseu sunt una dintre cele mai populare metode de evaluare calitativă. Îi determină pe cursanți să-și exploreze gândurile, sentimentele și opiniile, testând în același timp înțelegerea generală a unui subiect. Acest tip de întrebare încurajează gândirea critică și este cel mai potrivit pentru evaluarea învățării la nivel superior. Întrebările referitoare la eseuri necesită un timp mai lung pentru ca elevii să gândească, să organizeze și să compună răspunsurile lor.
Cum se poate crea o evaluare deschisă?
Evaluările deschise sunt unul dintre tipurile de întrebări disponibile în iSpring Suite. Spre deosebire de multe alte tipuri de întrebări, acestea nu pot fi punctate automat la cursurile online, astfel încât instructorii vor trebui să-și ia timpul să le revizuiască unul câte unul.
3. Activități de tragere și plasare
Drag-and-drop-urile sunt un tip de evaluare care arată capacitatea unui elev de a lega informații și de a aplica cunoștințe pentru a rezolva o problemă practică. Se pot încorpora atât imagini, cât și text într-o activitate de drag-and-drop, oferindu-i o senzație din lumea reală, care este atât provocatoare, cât și captivantă.
Este esențial să se utilizeze acest tip de evaluare atunci când se dorește ca elevii să poată aplica cunoștințele într-o situație din viața reală.
Cum pot crea o activitate de drag-and-drop?
iSpring Suite oferă un șablon de glisare și plasare care permite mutarea de casete de text, imagini și forme într-un anumit loc de pe pagină. Pentru a crea o evaluare, trebuie să se încărcarce imaginile într-un șablon de întrebare și apoi să se identifice pur și simplu ținta de renunțare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *