În contextul situației de criză sanitară când școala se desfășoară online s-au adus anumite inovații și modificări la metodele de evaluare ale preșcolarilor.Deoarece ei nu se mai deplasează până la grădiniță pentru a participa fizic la lecții și activități desfășurate față în față s-a recurs la folosirea internetului ca mediu de transmitere în direct a activităților, discuțiilor și evaluărilor preșcolarilor.
Pentru că sunt mici și nu citesc cursiv încă, s-au introdus evaluările prin intermediul imaginilor postate sub formă de chestionare, teste, jocuri pe platforme educaționale de tipul Kinderpedia, Learningapps, Videoant, Storyjumper, Genially, etc.
Copiii înțeleg imaginile și iubesc culorile. Cu acestea se pot crea teste scurte cu răspunsuri multiple la întrebări simple de genul: ”Cine ne trezește dimineața?
Răspuns: a) Cocoșul
b) Puii.
S vor amuza când vor răspunde și vor primi un feedback din partea platformei utilizate de genul:” Bravo!Ai răspuns corect!” sau dacă au greșit se va răspunde cu :
”Mai încearcă!”
Deși par dificil de învățat aceste platforme nu sunt imposibil de folosit fiind accesibile chiar și elevilor. Sunt foarte interesante, cu multe posibilități de exprimare, accesibile financiar (gratuite), au multe informații și spațiu mare de stocare.
Treptat și de nevoie s-a avansat cu un pas mare în era calculatoarelor lăsând la o parte pana și stiloul și începând o eră nouă și modernă de exprimare online prin intermediul tastaturii, calculatoului și a internetului.
În viitor se vor introduce ore obligatorii în orice clasă de platforme educaționale care să îi formeze pe tinerii învățăcei în noua tehnologie informatică atât de utilă în pandemie.
DUȘA ADRIANA-ELENA, G.P.P.”PITICOT”CÎMPENI
26
ian.