Grădinița online este o provocare. O provocare pentru cadrele didactice din învățământul preșcolar, pentru părinți și pentru copil, cel mai important actor din scena actului educațional.
Socializarea reprezintă factorul principal în dezvoltarea copilului pe lângă joc. Jocul este modalitatea prin care educatori își desfășoară întreaga activitate, jocul este cel prin care copiii dobândesc atât de multe cunoștințe și deprinderi, jocul modalitatea de a evalua copilul liber, simțindu-se în elemtul lui, neobservând evaluarea. Toate cele enumerate mai sus au dispărut odata cu suspendarea cursurilor în sistemul de învățământul din România. Contextul actual ne pune în fața unor ecran prin care este educatorului îi este greu să trasmită emoția, sentimentul și astfel se pierde din calitatea actului educational.
Evaluarea la nivel preșcolar pune în evidență progresul pe care îl realizează copilul în învățare, având în vedere că achizițonarea nu de cunoștințe nu reprezintă un scop în sine în această etapă de vârstă.
Ca modalitate de evaluare în grădinița online putem vorbi de întâlniri individuale cu cei mici sau chiar în grupuri mici. Una dintre motodele folosite este conversația cu scop evaluativ. Conversația poate fi structurată, sub forma unui set stabilit de întrebări, sau poate să decurgă liber și astfel copilul va îndrepta discuția spre un subiect care îl interesează și il preocupă. În funcție de interesele copilului educatorul va pregati pentru urmatoarea întâlnire un set de întrebări, care să îl ajute să consemneze în fișa de observații sau de progres, fiind atent la tema aleasă anterior de copil, fără ca acesta să își dea seama.Astfel totul decurge liber, fără presiune pe copil.
O altă motodă de evaluare în cadrul activităților online care ar putea fi folosită în învățământul preșcolar este jocurile interactiv. Educatorul poate realiza cu ajutorul diferitelor platforme care îi stau la dispoziție diferite jocuri, în concordanță cu tema săptămânală, prin care să verifice cunoștințele dobândite în săptămâna în curs. Educatorul va urmări să realizeze jocul în așa fel încât copilul să poată să se descurce singur.
Este important ca timpul petrecut în fața ercanului de către copil să fie unul de calitate. De aceea educatorul va cauta să pună mereu activități și jocuri care se care pot fi realizate acasă, să nu solicite prea mult adultul din viața copilului. Va cauta ca toate activitățile propuse să aducă copilului, dar și părintelui plăcere și interes, să fie totul o activitate continuă de joc.
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT ”PITICII ISTEȚI” HOSSU IULIA
26
ian.