EVALUAREA DIGITALĂ

GRĂDINIȚA NR 1 CU P.P. ORȘOVA PROF. CHERESCU CARMEN PROFIRA

 Multe studii au arătat că, atunci când acestea sunt puse în aplicare în mod corect, învăţarea prin cooperare îmbunătăţeşte achiziţia şi reţinerea informaţiilor, deprinderile de gândire la nivel înalt, deprinderile de comunicare şi încrederea în sine (Johnson et al, 1991).
 Învăţarea prin cooperare a fost propusă ca răspuns la educaţia tradiţională condusă de curriculum. În mediile de învăţare cooperativă, studenţii interacţionează în grup eterogen intenţionat structurat pentru a sprijini învăţarea personală şi a altora din acelaşi grup.
 În educaţia on-line, învăţarea în cooperare se concentrează pe oportunităţile oferite prin incurajarea flexibilităţii individuale, cât şi afinităţii la o comunitate de învăţare (Paulsen, 2003).
 Învăţarea prin cooperare încearcă să promoveze atât beneficii oferite de libertatea de învăţare individuală cât şi beneficiile învăţării colaborative.
 Astfel, în mediile virtuale de învăţare se dezvoltă învăţarea în cooperare care pune accentul pe libertatea individuală în cadrul comunităţilor de învăţare online.
Avantajele utilizării platformei Google Classroom, în procesul de evaluare:
Există patru puncte tari ale acestei platforme, care o fac extrem de accesibilă în procesul de evaluare online.
 Accesare simplă de pe orice device. Pentru a putea participa la procesul de evaluare, elevul are nevoie de un computer desktop sau laptop ori de o tabletă prin care să accese browser-ul Chrome.
 Organizare și comunicarea eficientă. Toate materialele propuse de către profesor sunt salvate automat, așa că elevului îi revine sarcina de a completa conținutul sau sarcinile solicitate.
Învăţarea on-line prin cooperare oferă soluţii flexibile de învăţare.
Obiectivele sale specifice sunt: posibilitatea oferită utilizatorilor virtuali de a selecta componentele instrucţionale necesare, personalizarea mediilor lor de învăţare; oferirea de soluţii flexibile pentru adaptarea dinamică a conţinutului de instruire în funcţie de nevoile individuale în domeniul educaţiei în timp real. Sistemele de Management de Învăţare (Learning Management Systems – LMSs) sunt acum înlocuite de e-Learning 2.0, ce
suportă învăţarea prin colaborare prin blogs, wiki-uri şi software social (O’Hear, 2006).
 Cecetări în domeniul învăţării prin cooperare: rezultatele pozitive obţinute în cecetările asupra învăţării prin cooperare au arătat avantajele evidente ale acesteia şi au confirmat faptul că modurile de cooperare sunt „cros-curriculare” (Brown&Ciuffetelli, 2009). Învăţarea prin cooperare cere ca instruiţii să fie angajaţi în activităţi în grup care necesită învăţarea şi-i adaugă şi alte dimensiuni importante.
Evaluare digitală integrală. Acest proces poate fi privit ca un avantaj, din perspectivă ecologică. Nu se mai utilizează coli de hârtie, se simplifică procesul de multiplicare în format fizic, iar elevi pot avea un dosar virtual personal, care să includă toate evaluările primite.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *