ÎNVĂŢAREA ŞI EVALUAREA PRIN INTERMEDIUL REŢELELOR DE SOCIALIZARE

GRĂDINIŢA PN. NR.4 CHEIA PROF. ÎNV. PREŞCOLAR: CEPOIU IONELA

 În predare şi evaluare, drumul este larg deschis pentru diverse tehnologii utile şi anume prin platformele şi aplicaţiile disponibile online, dar ceea ce trebuie să vină întâi este modul în care tehnologia va îmbunătăţi pedagogia folosită. Aşadar, pedagogia mai întâi, apoi tehnologia.
 Tehnologiile sunt instrumente de aplicat cu atenţie şi în mod adecvat. Provocarea pentru profesori este să se îndepărteze de noţiunea de evaluare ca document word cu un document electronic, adică foaia de hârtie este înlocuită cu un document electronic şi să folosească tehnologia pentru a-i ajuta pe elevi să devină autonomi de învăţare. Învăţarea şi evaluarea bazată pe proiect, cu utilizarea media, poate oferi elevilor mai multe opţiuni. Elevilor le place acest lucru. Nu trebuie să pierdem din vedere natura academică a misiunii – ce dorim ca elevii noştri să ne arate -au învăţat să facă ?
 Profesorii care caută modalităţi de integrare a tehnologiei prin intermediul reţelelor de socializare în sarcini şi evaluare au mai multe alegeri. Iată câteva dintre acestea :
1.Google Classroom – aici se poate discuta cu elevii, este inclus gratuit Meet video chat; pot fi corectate teme şi se poate oferi feedback fiecărui elev în parte.
2.Google Jamboard este un mod de vizualizare foarte uşor a unor răspunsuri scurte- toţi elevii pot vedea răspunsurile date pe post-it-uri virtuale.
3.Google Forms –permite profesorului să includă imagini sau video pentru interpretare sau ca material de reflecţie pentru elev. Elevii pot primi întrebări deschise, dar şi închise, cu mai multe variante de răspuns sau nu. Funcţia Quiz permite oferirea de feedback prompt.
4. Kahoot-baza pedagogică a acestei aplicaţii este că elevii devin ,,profesori” construind chiar ei itemi pentru teste.
5. Wordwall- potrivit mai mult învăţământului primar, se pot face mai multe activităţi potrivite pentru evaluare.
Există unele programe de animaţie ca: Prezi, Animaker pe care copiii le pot folosi în realizarea unor prezentări, a unor filmuleţe.
Elevii trebuie încurajaţi să exploreze și să se implice în activităţile online, iar aceste instrumente trebuie să creeze o interacţiune umană mai profundă. Cea mai bună dovadă a calităţii educaţionale sunt produsele şi rezultatele elevilor.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *