LIMITELE EVALUĂRII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE – PROIECTUL ”METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE” -EDIȚIA 2020 –

INST. ALDEA IONELA (ȘCOALA GIMNAZIALA ”EROU SERGENT GRIGORE IOAN”, COMUNA DUMBRAVEȘTI – PRAHOVA)

Odată cu apariția noului coronavirus și cu instalarea pandemiei, școala din întreaga lume s-a lovit de nevoia de instrumente noi pentru facilitarea lucrului cu elevii în mediul online.
 Dacă mijloacele de predare-învățare s-au dovedit a fi la îndemâna oricărui profesor familiarizat cu noile tehnologii informatizate, instrumentele de evaluare online par a ridica destul de multe semne de întrebare. Cât de relevante și eficiente sunt acestea în evaluarea elevilor? În ce măsură indică aceste metode și tehnici achizițiile copiilor? Nivelul lor de acuratețe poate permite notarea și clasificarea elevilor? Cât de des pot fi acestea folosite? sunt doar câteva dintre întrebări.
 O multitudine de aplicații online stă la dispoziția cadrelor didactice pentru crearea de quizz (Platforma Asq, 24edu, wand.education, Nearpod.com, Wardwall, Kahoot etc.), realizarea unei cărți pe StoryJumpers, editare foto-video și altele. Aceste aplicații vin cu avantaje precum comprimarea resurselor de timp, posibilitatea primirii unui raport detaliat al rezultatelor elevilor, oferirea unui clasament al punctajelor obținute, interactivitatea. În ceea ce privește minusurile acestor aplicații pentru evaluarea online, se pot enumera următoarele aspecte: posibilitatea fraudării testului de către elevul ”ascuns” în spatele unui ecran, limite în ceea ce privește viteza de conectare în funcție de locația elevului, petrecerea unui timp în plus în fața ecranelor, disponibilitatea limitată a elevilor, a părinților dar și a cadrelor didactice pentru abordarea acestor instrumente la clasa virtuală etc.
 Deși pe copii îi atrage abordarea a tot ce este online, este bine să fie folosite cât mai mult și resursele fizice, de exemplu realizarea portofoliilor online (pe o durată mai lungă de timp), clasica observare sistematică ori aplicarea unui joc ce le verifică în mod ludic achizițiile.
 De preferat ar fi să îi ținem cât mai puțin timp pe copii cu ochii în monitor, mai ales pe cei mai mici, în detrimentul mutării întregului proces de predare-învățare-evaluare în online. În fond, prin educație se urmărește dezvoltarea armonioasă a copilului, în scopul contribuției la o societate responsabilă, sănătoasă, morală.
Noiembrie 2020

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *