METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ON LINE

MĂTIȚĂ I. MIHAIELA LICEUL DE ARTE “BĂLAȘA DOAMNA” TÂRGOVIȘTE PROFESOR DISCIPLINE TEORETICE MUZICALE

Iata-ne în faţa predãrii, dar și a evaluarii ON LINE!
Dacă în predare transmitem conținuturi unidirecțional sau și mai favorabil interactiv, în EVALUARE în testarea cunostințelor dobândite și aplicabilitatea lor, lucrurile sunt un pic diferite.
Pornind de la învațarea practicată de elev care necesită pe lângă cunostințele teoretice și o motivație până la însușirea lor cu determinări complexe în plan socio-uman, co profesor dar și co elev implicarea în actul educațional evaluat de sine o condiție sine qua non.
Dacă vorbim strict și practic despre evaluarea de moment, ci nu cea într-un sens mai larg, al acumulării într-un anumit timp și spațiu pentru a te integra în societate și a te “ face să te simți bine”, deoarece cunoșterea înseamnă mulțumire, fericire, trebuiesc găsite căile de a reda și în on line ceea ce înseamnă evaluare: să am o continuitate, să fie complete și corectă.
În primul rând, pornim de la platformele utilizate, în funcție de cerințe: Zoane, Skype, Google Classroom sau WathsApp pentru problemele practice cum ar fi solfegiul, analiza pe partitură, armonizarea unei lucrari.
Testele de tip grilă, sunt și ele aplicabile într-o oarecare măsură, dar nu se poate oferi un indiciu explicativ cu privire la natura greșelii atâta timp cât evaluarea este facută instantaneu.
Metodele de evaluare vor rămâne pentru început cam aceleași cu care elevii s-au obișnuit:

Probe orale (pe platformele stabilite)
Probe scrise foarte puțin aproape deloc aplicabile în mediul on line
Probele practice, în direct prin video telefon
Pentru referate și proiecte, schițe de lucru pe platforme sau prezentate în direct ca într-o videoconferință.

Suntem la început de drum, vom găsi resurse și pentru EVALUARE ON LINE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *