Pornind de la premisa “Provocare”, consider că evaluarea digitală este într-adevar o provocare și o necesitate viitoare.
Având în vedere că ne aflăm în secolul vitezei, timpul fiind inamicul nostru numărul 1 și știința evoluează continuu, digitalizarea face progrese majore în toate domeniile cât și pe palierul educației( predare, învățare, evaluare).
Din punctul meu de vedere, viitorul școlar va fi în mare măsura unul digitalizat.
Așadar trebuie să fim pregătiți pentru asta !
Sper totuși că vom păstra și ceva din învățământul tradițional, deoarece doar îmbind aceste două modalități se poate ajunge la un rezultat benefic dezvoltării armonioase a copilului.
În urma unui curs am constatat că există multe modalități prin care se poate efectua o evaluare digitalizată cu « Succes ». Spun asta, deoarece am luat contact cu o serie de programe gratuite în care se pot desfășura astfel de activități. Printre acestea se numară urmatoarele : KAHOOT(este un mod prin care poți crea singur teste de evaluare rapide prin care se poate diversifica tipul întrebarilor, atât variante de răspuns cât și varianta « true or false ») ; Platforma WORDArt (care este deja cunoscută de majoritatea) ; CANVA(o platformă prin care copiii pot realiza afișe, postere, cu mare usurință) ; Aplicația CHATER PIX KIDS(un program de editare foto); PADLET-ul(aplicație prin care copiii pot să co-creeze proiecte) și multe altele, toate având același scop, de a ușura atât modul de învățare cât și de înțelegere a lecțiilor.
În contextul actual digitalizarea educației este o necesitate, Ștefan Apăteanu, fondatorul Edu Apps: « Nu este suficient ca școlile să aibă acces la instrumente digitale, ci este important ca profesorul să știe cum să le folosească ». Analizând aceasta fraza, pot spune că, factorul de cea mai mare importanță în funcționarea învățământului digitalizat este adaptarea stilului de muncă a cadrelor didactice la necesități, astfel aceștia trebuie să fie dispuși atât la inovație, cât și la învățarea și perfecționarea continuă.
În concluzie mediul virtual de învățare este atât « provocare » cât și « succes ».
NUME ȘI PRENUME AUTOR: MITOI ANA-SIMONA
26
ian.