Evaluarea ne permite să ne pronunţăm “asupra stării unui fapt, proces la un anumit moment, din perspectiva informaţiilor pe care la culegem cu ajutorul unui instrument care ne permite să măsurăm în raport cu o anumită normă la care ne raportăm” (Etienne Brunswic).
Evaluarea în on-line
Calculatorul este un mijloc modern şi util în realizarea procesului de evaluare.
Utilizez evaluarea on-line la finalul unui proiect tematic, care se desfășoară între 2-4 săptămâni. Într-un an școlar se por derula cu copiii aproximativ 7 proiecte tematice. Fiecare cadru didactic își poate stabili cînd dorește pe parcursul unui an școlar aceste proiecte tematice.
Jocurile precum: „ Îmbracă păpușa” ”Coșul Toamnei” „Ferma de animale „Hrănește animalele”, ,,La magazin”, ,,Meserii îndrăgite etc. pun copiii în situaţia de a-şi valorifica cunoştinţele acumulate la diferitele domenii de dezvoltare ( fizică, a sănătății, igienei personale, socio-emoțională, limbajului, comunicării, premiselor citirii și scrierii, cognitivă și cunoașterea lumii).
Evaluarea în mediul on-line are unele caracteristici specifice: răspunsurile sunt apreciate cu exactitate, timpul de lucru este bine gestionat, sunt confirmate/infirmate rezultatele imediat, printr-un joc poți aborda o anumită situație, dar cu complexitate diferită, lucru satisfăcător pentru toți copiii .
Prin aplicațiile și platformele care sunt disponibile online, diverse tehnologii utile în predare și evaluare au un drum larg deschis, dar ceea ce trebuie să fie prima dată este modul în care tehnica modernă va îmbunătăți procesul de învățământ folosit actual. Experiența ne ajută să înţelegem că tehnologia este un instrument care trebuie aplicat cu mare atenție și în mod adecvat.
Învățarea – și evaluarea – bazată pe on-line poate oferi copiilor o serie de opțiuni care nu erau posibile înainte. Cadrele didactice caută modalități de integrare a tehnologiei prin intermediul platformelor de învățare în sarcinile de lucru și evaluare având alegeri aproape nelimitate.
Pe internet găsim tot ce avem nevoie, pentru desfășurarea activităților instructiv-educative. În ultima perioadă, având în vedere vremurile în care trăim s-a dezvoltat foarte mult această activitate in on-line. În ceea ce privește interacțiunea umană, implicarea din partea omului este importantă și aceste instrumente moderne de evaluare trebuie să creeze o legătură mai profundă și mai însemnată. Rezultatele copiilor sunt o dovadă bună a calității educaționale, iar creativitatea pe care tehnologia ți-o permite să o exprimi este ceva despre care cadrele didactice din lume vorbesc într-un sens pozitiv.
BIBLIOGRAFIE:
http://www.ase.ro/biblioteca
MEN, Curriculum pentru Educația Timpurie (a copiilor de la naștere până la vârsta de 6 ani), 2019