O ALTFEL DE EVALUARE

PROF. BARA ELISABETA ILEANA, COLEGIUL TEHNIC ENERGETIC, CLUJ NAPOCA

Titlul scenariului – Turismul
Rolul elevilor: Te gândești tot mai mult la faptul că în vacanța de vară dorești să lucrezi ca și colaborator al unei firme de turism pentru a câștiga experiență, deoarece după terminarea studiilor dorești să-ți faci propria firmă de turism.
Situația: Ești elev în clasa a X-a, un prieten al tatălui tău, director al unei importante firme de turism, cunoscând preocupările tale și apreciindu-ți abilitățile și cunoștințele de geografie pe care le deții, ți-a propus să te angajezi în perioada de vară la firma lui.
Care sunt sarcinile elevilor: Sarcina ta este aceea de a concepe o broșură / pliant de prezentare cât mai atractivă a principalelor zone turistice ale Globului, deoarece directorul vrea să extindă oferta către clienții săi.
Sursă: fișă de documentare – Anexa 1
S. Neguț, M. Ielenicz, G. Apostol – Geografie, manual pentru clasa a X-a, Humanitas Educațional, București, 2015, text pag.98-99

Durata scenariului

1 oră

Clasa

aX-a A, aX-aB

Disciplina

geografie

Nivelul mediu de limbă al elevilor (CEFR)

A1 A2 B1 B2 C1 C2

Care sunt scopurile scenariului privind conținutul?

Analizează marile zonei turistice din Europa, Americi, Asia – Africa, și România
Realizează un pliant turistic și un email de promovare a unei zone turistice

Ce competențe de citit și scris sunt promovate?

Citit:

Scris:

citirea unui text din două surse

completare ghid de anticipare
realizare pliant
redactare email

Ce strategii vor fi exersate/ aplicate?

Citit

Scris

1. Citesc textul pentru a verifica răspunsurile date în ghidul de anticipare.
4.Citesc cu atenție fișa de documentare, pentru a putea realiza un pliant / broșură cu marile zone turistice ale Terrei
 
 
 

2.Completează ghidul de anticipare.(anexa 1)
3. Verifică răspunsurile date în ghid și corectează, dacă au răspuns greșit inițial.
5. În echipe de 4 creează pliantul / broșura cu marile zone turistice ale Terrei specifice Europei, Americile, Asia și Africa, și România, pliant care să conțină următoarele: un titlu atractiv, minim 2 zone turistice cu 2 obiective naturale și antropice.
6. Redactarea unui email profesoarei de geografie în care să recomande argumentat o regiune turistică cu un obiectiv natural/antropic

Integrarea citit-scrisului: Care este valoarea adăugată prin scenariu?

În urma parcurgerii acestui scenariu elevii pot recunoaște tipurile de resurse turistice, formele de turism, și pot diferenția marile zone turistice ale Terrei
Elevii își dezvoltă competențele de învățare.

 După cum reiese din acest “scenariu” didactic, evaluarea elevilor se realizează atât oral, cât și scris, în mediul on-line. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *