METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ONLINE ISTORIE - EDUCAȚIE SOCIALĂ

PROF. BOBA CRISTINA STELA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”NICOLAE BĂLCESCU” ARAD

Într-o perioadă extrem de dificilă atît pentru elevi cît și pentru profesori, rolul cadrelor didactice este extrem de important. Ne-am trezit puși în situația de a ne reinventa, de a găsi noi strategi de predare-învățare-evaluare.
Evaluarea online este o metodă a evaluării care poate răspunde eficient situaţiilor identificate, mai ales că poate fi aplicată pe oricare dintre cele trei forme ale evaluării tradiţionale: iniţială, continuă şi cumulativă.
Platformele și aplicațiile disponibile online oferă posibilitatea de a realiza evaluarea în condiții foarte bune.
În testarea online tipul itemului poate fi încadrat în una dintre următoarele categorii:

Doar o variantă dintre cele introduse în momentul formulării itemului va fi corectă.
Cu mai multe variante de răspuns corecte – pot exista mai multe variante de răspunsuri
corecte, în caz particular toate sau nici unul.
Cu introducerea unui răspuns desfăşurat în formă liberă, cules–redactat de către cursant. Acest tip de întrebare va fi corectat doar de evaluator, deoarece astăzi un computer încă nu poate determina dacă răspunsul este corect sau nu.
Cu răspuns scurt – introducerea unor cuvinte omise, numere sau a unor răspunsuri uşor
formalizabile, cu controlul automat efectuat de aplicaţie.
Cu expresii de tip adevărat/fals – acest tip de întrebare va avea doar două răspunsuri
posibile, şi anume, adevărat sau fals.
Cu evaluarea variantei de răspuns – fiecărei variante de răspuns îi corespunde o valoare.
Răspunsul corect la întrebare este dat de asocierea valorii corecte pentru fiecare variantă.
Cu evaluarea variantei de răspuns – fiecărei variante de răspuns îi corespunde o valoare.
Răspunsul corect la întrebare este dat de asocierea valorii corecte pentru fiecare variantă.
Cu variante intermediare de răspuns – răspunsul la acest tip de întrebare poate fi corect, parţial corect sau incorect.
Cu ordonare de elemente – acest tip de problemă presupune aranjarea variantelor de
răspuns într-o ordine corectă.
Cu asociere de elemente – acest tip de problemă presupune asocierea corectă a elementelor din coloana din dreapta cu variante de răspuns din coloana din stânga.

Cea mai frecventă punere în practică a evaluării online este reprezentată de testele tip chestionar. Acestea pot presupune răspunsuri de tip „da”/”nu” („adevărat”/”fals”) sau selectarea uneia sau mai multor variante corecte de răspuns din mai multe posibile, asociere de imagini, texte, sau întrebări cu răspuns deschis.
Una din aplicațiile folosite în evaluarea cunoștințelor este :

Cu ajutorul acesteia am reușit crearea de teste pentru evaluarea cunoștințelor la istorie, clasa a VIII-a

Evaluarea bazată pe proiect este o altă modalitate folosită în evaluarea cunoștințelor. Din experiența mea am observat că le place acest lucru, iar creativitatea manifestată este uluitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *