METODE ŞI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL ON-LINE

PROF. CĂLESCU MIRELA LENUȚA ȘCOALA GIMNAZIALĂ DUDEȘTII NOI, TIMIȘ

 Evaluarea didactică este un proces care se desfășoară între profesor și elev. Evaluarea poate să fie de mai multe tipuri și să se defășoare prin variate probe.
 O dată cu apariția învățământului on-line, profesorii au fost nevoiți să caute și să învețe aplicații pentru predarea – evaluarea elevilor în acest mod. În clasele primare, pentru activitățile de predare, învățătorii folosesc filmulețe video de pe internet, prezentări, dar și întâlniri on-line, desfășurate cu ajutorul aplicațiilor, unde elevul se conectează, își încarcă activitatea și realizează evaluarea.
 Pe lângă activitatea zilnică, profesorul trebuie să fie pregătit pentru adaptarea la diverse contexte, să trezească atitudini și emoții, să construiască caractere.
 Varietatea aplicațiilor privind învățământul online este foarte mare, dar vreau să amintesc doar câteva dintre ele, folosite de mine și care mă ajută foarte mult, iar elevii se descurcă minunat folosindu-le:
– Google Classroom : elevii și profesorii au nevoie de adrese de email, se pot adăuga materii și profesorii aferenți disciplinelor, există o evidență a activităților desfășurate, se pot realiza teste și chestionare pentru evaluarea elevilor;
– Google Meet : ajută la desfășurarea cursurilor on-line, la o bună comunicare directă;
– Kahoot : se pot realiza diferite sarcini, exerciții, chiar teste ;
-Wordwall: profesorul reașizează jocuri, concursuri animate, preferatele elevilor mei.
– Jamboard : aplicație cu proprietățile unei table
 
 Din punctul meu de vedere, elementele care au funcționat, și funcționează bine în învățământul la distanță, dar se pot folosi și în cadrul învățământului tradițional, sunt :
– implicarea elevilor în organizarea procesului de învățare interactiv;
– folosirea materialelor de pe internet, alături de manualele digitale;
– studierea și aplicarea bunelor practici ale altor cadre didactice;
– punerea accentului pe procesul de învățare, cu sarcini mai puține și pe înțelesul elevilor;
– implicarea mai accentuată a părinților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *