În ceea ce privește Evaluarea, putem porni efectiv de la definiția acesteia conform cărei Evaluarea este,, cuantificarea măsurii în care au fost atinse obiectivele programului de instruire și dacă au fost sau nu eficiente metodele de predare-învățare utilizate de către cadrul didactic”.
Evaluarea, cu cele trei forme ale ei: evaluare inițială, evaluare formativă(continuă) și evaluare sumativă(cumulativă) se bazează pe gradul de dificultate, utilizarea creativității cadrului didactic cât și implementarea acesteia în mediul on-line.
Utilizând platformele și aplicațiile disponibile on-line, tehnologia îmbunătățește pedagogia folosită .
Tehnologiile sunt reprezentate de instrumentele de lucru, care aplicate cu atenție și în mod adecvat, înlocuiesc o simplă bucată de hârtie /document Word, cu un document electronic ajutându-i astfel pe elevi să devină mai autonomi.
Învățarea și evaluarea bazată pe proiect, cu utilizarea media va ajuta elevii să își manifeste creativitatea, creativitate de care aceștia nu duc lipsă.
Profesorii trebuie totuși să nu piardă din vedere natura academică a predării și evaluării, deoarece ne dorim să aflăm dacă ceea ce au învățat elevii vor putea să pună și în practică, iar pentru aceasta modalitățile de integrare a tehnologiei prin intermediul rețelelor de socializare în sarcini și evaluare au resurse aproape nelimitate.
Câteva dintre acestea sunt:
Google Classroom– Meet video chat e inclus gratuit acum; pot fi corectate temele și poate fi oferit feedback direct fiecărui elev. Se creează o bancă de comentarii pentru un feedback mai facil, iar pe baza celor mai frecvente comentarii, elevii vor primi în timp real răspunsurile corecte.
Google Jamboard este un alt mod de vizualizare a răspunsurilor scurte. Toți elevii pot vedea toate răspunsurile date pe post-it-uri virtuale.
Google Forms –Acesta permite conceperea unor formulare ce pot fi utilizate pentru a obține feedback-ul, precum: trimiterea confirmări de participare la un eveniment, dar și crearea de teste scrise. Profesorul poate să includă imagini sau video pentru interpretare sau ca material de reflecție pentru elevi. Elevii pot primi atât întrebări deschise, cât și închise, cu mai multe variante de răspuns, sau nu.
Funcția Quiz permite oferirea de feedback prompt. Elevii pot afla imediat dacă la un test cu răspunsuri la alegere au răspuns corect sau nu. Creativitatea profesorului este să construiască răspunsuri greșite, care rezultă dintr-un proces de gândire eronat, dar frecvent la elevi, cât mai buni. Se pot include explicații pentru răspunsul greșit, explicații pe care elevul să le primească de îndată ce a terminat testul, test care poate fi reluat.
-Kahoot – baza pedagogică a acestei aplicații este că elevii devin „profesori” construind ei înșiși itemi de teste.
-Wordwall – mai multe tipuri de activități potrivite pentru evaluare, mai ales la învățământul primar și preșcolar.
De asemenea, există multe programe de animație pe care elevii le pot folosi pentru a realiza prezentări: Prezi, Animaker etc.. Elevii pot să realizeze filmulețe cu screencast-o-matic în care să surprindă atât imagine de pe interfața device-ului propriu, cât și vocea proprie.
În contextele actuale implicarea în on-line este absolut esențială, iar instrumentele utilizate trebuie să creeze o interacțiune umană cât mai profundă și mai semnificativă. Ceea ce elevii pot crea sunt cea mai bună dovadă a calității educaționale. Creativitatea le permite ca prin tehnologia să exprime, într-un sens pozitiv ceea ce datorită situației actuale nu o pot realiza face- to- face..
BIBLIOGRAFIE
*Florea, N.M., Valorificarea evaluărilor privind rezultatele școlare pentru ameliorarea procesului didactic, Editura ArsAcademica, March 2010, ISBN: 978-606-8017-47-
*https://www.researchgate.net/publication/230608787_Valorificarea_evaluarilor_privind_rezultatele_scolare_pentru_ameliorarea_procesului_didactic/citations
*http://www.brainbench.com
* http://www.universaltests.com