Instruire asistată de calculator
• Forme – Evaluare iniţială – Evaluare formativă (continuă) – Evaluare sumativă (cumulativă)
• Scopuri – Auto-evaluare – Metodă automată de examinare
Metode
Eseuri
–Utilizarea creativităţii
–Dificil de evaluat cu obiectivitate
–Potrivite pentru discipline umaniste
–Greu de implementat într-un sistem on-line în vederea evaluării automate
Teste de tip chestionar
• Tipuri:
– Răspunsuri “da/nu” (true/false)
– Răspunsuri multiple (multiple choice)
– Nu se pune accent pe creativitate
– Evaluare cu un nivel înalt de obiectivitate
– Efort în pregătirea întrebărilor/răspunsurilor
– Aplicabile în orice domeniu
• Strategii:
– Prezenţa răspunsurilor greşite ce par corecte
– Un număr de minim 3 răspunsuri/întrebare
– Foarte uşor de automatizat şi de procesat Teste propunând probleme spre soluţionare
– Implică nu doar memorare, ci şi înţelegerea şi abilitatea de a utiliza cunoştinţe dobândite
– Evaluare cu obiectivitate relativă
– Dificil de evaluat în mod automat
Cerinţe
• Susţinerea simultană de examene multiple
• Prezentarea imediată a rezultatelor
• Identificarea studenţilor
• Evaluarea exclusiv electronică, fără a implica utilizarea de hârtie
• Alegerea aleatoare a întrebărilor de test
• Restricţionarea automată a perioadei de timp disponibile pentru examen
• Rularea în cadrul intranet-ului universităţii
• Securizarea aplicaţiei
Metode
• Cuantificarea numărului de răspunsuri greşite/corecte pentru fiecare întrebare pusă – Nr. răspunsuri corecte din nr. total de întrebări
• Căutarea părţilor greşite dintr-un răspuns – Penalizări pentru fiecare răspuns greşit
• Căutarea părţilor corecte dintr-un răspuns –nota minimă la fiecare răspuns corect
• Combinată: +/- la notă în funcţie de răspuns corect/greşit
• Statistică: similar ca la combinată, +/-la notă în funcţie de proporţia de răspunsuri corecte/greşite
Probleme de securitate
• Studenţii nu trebuie să aibă acces la bazele de date cu întrebările/răspunsurile la teste
• Aplicaţia de evaluare trebuie să fie folosită doar de studenţii care au un examen de susţinut
• Studenţii nu trebuie să susţină un examen de mai multe ori, fără acordul explicit al evaluatorului
Unelte de evaluare
• Crearea testului – specificarea întrebărilor şi răspunsurilor
• Încărcarea testului pe server (upload)
• Accesarea testului de către studenţi
• Susţinerea testului
• Vizualizarea punctajului
• Memorarea punctajelor pe server
• Modulul Masher grupează automat seturile de întrebări, oferă un aspect uniform, crează link-uri pentru navigare şi o pagină de index
• Exemplu de funcţionare: tutorial, tutorial Masher
PROF. COSTEA ADRIANA LICEUL TEORETIC “SAMUIL MICU”, SARMAȘU
26
ian.