Învățământul on-line deschide posibilitatea unei pregătiri structurate, coordonate și corect etapizate (vedem acum multitudinea de platforme și soft-uri educaționale on-line, care abundă media în această perioadă); reprezintă o formă de învățare la distanță, facilă, destinată celor care nu au posibilitatea de a accesa sistemul de învățământ clasic, traditional, ”față în față” sau adecvată unor contexte speciale, așa cum se întâmplă în perioada actuală de pandemie, când întregul sistem de învățământ, public și privat, indiferent de nivel sau ciclu curricular este închis.
Continuînd în mediul on-line, oferim aceeași educație de înaltă calitate și să ne îndeplim misiunea noastră în contextul în care școala ”fațӑ în fațӑ” este închisӑ.
În astfel de circumstanțe angajamentele noastre sunt de a oferi un mijloc alternativ de educație sub forma unui plan de învățare la distanță, fie cӑ folosim Platforma Adservio, Google Classroom, Microsoft Teams, ASQ, pentru fișele de lucru, Platforma Zoom, Google Meet pentru întâlnirile on-line cu elevii.
Platformele Adservio, Google Classsrom, Microsoft Teams – folosite, de altfel, și în perioada de proces tradițional de instruire – ne pune la dispoziție cadrul virtual în care putem comunica cu elevii (inclusiv cu părinții) sub forma propunerilor de teme sau proiecte, cu conținuturi adecvate programei și planificărilor didactice, cu posibilitatea de a stabili termene de predare a proiectelor sau de a oferi feedback-uri de modelare a performanței. Platforma reprezintă, în această perioadă „altfel”, modalitatea prin care transmitem elevilor noștri mesajul de normalitate și educație în orice condiții.
Prin intermediul aplicațiilor ASQ, LearningApps.org, Quizizz, Livewoorksheets
putem realiza fișe de evaluare interactive pentru elevi și totodată teste de evaluare. Folosind aceste aplicații apare transparența din punctul de vedere a evaluării și notării elevilor. Ei își vor afla în timp real nota și în același timp testul poate fii trimis și părintelui pentru a veda răspunsurile și rezultatul copilului.
Practica online ne oferă situații variate, în care strategiile didactice au devenit, cumva, mai flexible, să oferim elevilor tipuri de învӑțare la distanță, în orice perioadă.
Asigurarea unei comunicări clare, nuanțate, explicite și, în același timp, ferme în cazul în care elevii adresează întrebări și omiterea unui așa-zis ”dialog suprapus” astfel încât, într-un timp limitat elevii să poată oferi clarificări specifice obiectivelor de învățare, cerințe-sarcină.
În activitatea didactică aplicațiile au rolul de a eficientiza procesul de predare-învățare, de a stimula comunicarea între partenerii educaționali (cadre didactice, elevi, părinți) și de a facilita asimilarea conținuturilor științifice, de a forma competențe digitale reale, dar și o serie de competențe definite la nivelul disciplinelor de studiu, dar și interdisciplinar
BIBLIOGRAFIE:
Karthwohl 2002 – David Karthwohl, A Revision to Bloom’s Taxonomy. An Overview, în Theory into Practice, volum 41, nr. 4, The Ohio State University
https://quizizz.com
https://learningapps.org
asq.ro