Pandemia de coronavirus a adus cu sine noi provocari in mai multe domenii de activitate. În cazul educatiei, din 11 martie, de când s-a decis inchiderea școlilor, profesorii si elevii s-au adaptat la noua realitate din mers.
Evaluarea obiectivelor de învățare în activitățile desfășurate on-line înseamnă identificarea nevoile și a deficiențelor. Primele întrebări ce apar: Sistemul educațional are resurse financiare, fizice și umane suficiente pentru a funcționa corect și, prin urmare, pentru a produce rezultatele scontate? Sistemul educațional răspunde suficient nevoii de educație? Ce educație le oferim elevilor și cu ce succes? Analizarea situației și stabilirea unui plan este un pas necesar și fundamental în procesul de planificare. Pentru ca un plan să fie eficient, acesta ar trebui să se bazeze pe o analiză detaliată și critică a situației, prin evaluarea activității identificând problemele și cauzele, asupra cărora ar trebui să acționeze noile politici și programe care urmează a fi implementate.
Evaluarea progresului într-un mediu online este diferit față de cadrul tradițional.
Așteptările și modul în care se măsoară activitatea elevilor arăta diferit într-un cadru virtual. Evaluările online se bazează pe utilizarea tehnologiei computerului și a capacității de rețea a internetului de a furniza și a înscrie teste. Sunt disponibile multe formate diferite de întrebări și pot fi implementate în cadrul aceluiași test, cum ar fi alegerea multiplă, răspunsul multiplu, completați spațiul gol și adevăratul / falsul. Angajatorii oferă evaluări online pentru a testa cunoștințele anterioare ale solicitantului, în școli și ca parte a orelor online.
Avantajele pentru elevi
Evaluările online vă pot oferi feedback instantaneu, spre deosebire de examenele de hârtie într-o sesiune tradițională de învățare la clasă. Evaluările online automatizate vă oferă opțiunea de a susține teste practice oricând doriți. Elevii nu trebuie să fie întotdeauna într-o sală de clasă pentru a lua evaluări. Unele evaluări sunt bazate pe internet, ceea ce permite elevului să susțină testul acasă sau oriunde altundeva.
Avantajele pentru profesori
Profesorii pot distribui mai multe versiuni ale examenelor și sarcinilor fără a fi nevoie să monitorizeze manual ce elevi au obținut ce teste. Acest lucru reduce reducerea trișării. Evaluările electronice permit profesorilor să evalueze rapid performanța grupului în raport cu individul. Capacitățile de generare a rapoartelor îi ajută pe profesori să identifice domeniile de învățare pentru grup și pentru elevi individuali. Evaluările online ocupă mai puțin spațiu de stocare în ceea ce privește păstrarea înregistrărilor decât hârtia. Toate datele pot fi stocate pe un singur server. Profesorii pot amesteca și potrivi stilurile de întrebări la examene, inclusiv grafică și le pot face mai interactive decât examenele pe hârtie. Elimină erorile umane în clasificare.
Dezavantaje pentru elevi
Răspunsurile la evaluările online pot fi doar corecte sau greșite. Nu există spațiu pentru a explica răspunsul dvs. sau pentru a obține credit parțial. De exemplu, într-un examen de geometrie sau calcul pe hârtie, un profesor poate vedea cum ți-ai elaborat ecuația. El poate identifica unde ați greșit pentru a găsi un răspuns greșit. În acest caz, el vă poate acorda credit parțial. Evaluările online nu oferă profesorilor opțiunile de a vă gândi cum să ajungeți la răspunsul dvs.
Dezavantaje pentru profesori
Tehnologia nu este întotdeauna fiabilă. Informațiile pot fi pierdute dacă un sistem se defectează. În unele cazuri, profesorii au nevoie de o anumită expertiză tehnică pentru a crea examene. Costurile pentru înființarea unui sistem electronic de evaluare într-o instituție de învățare sau un mediu de formare profesională pot costa mult. Testarea online nu este potrivită pentru scrierea și analiza eseurilor sau testarea gândirii cognitive.
Așteptările și modul în care se măsoară activitatea elevilor arăta diferit într-un cadru virtual.
Învățarea online este una dintre cele mai rapide tendințe în creștere a utilizării educaționale ale tehnologiei.
Inclusă în Office 365 gratuit pentru Educație, aplicația Microsoft Teams este un hub digital care integrează conversațiile, conținutul și aplicațiile de care o școală are nevoie. O platformă care permite oricui, fără să aibă cunoștințe avansate să se conecteze la distanță.
Pe platforma Microsoft Team se utilizează rapoartele ce pot oferi informații în timp real despre datele și orele de logare a elevilor, lecția / evaluarea la care se lucrează și cantitatea de timp petrecut pe fiecare lecție / evaluare. Când se monitorizează ritmul elevului, vom lua în considerare orice acomodare necesară pentru elevi, un plan sau circumstanțe atenuante. Scopul evaluării on-line este să ne asigurăm că elevii sunt pe deplin angajați să mențină ritmul de învățare necesar pentru a-i ajuta să aibă succes.
Evaluarea activității on-line este un subsistem al unui sistem educațional al cărui scop este colectarea, stocarea, procesarea, analiza și diseminarea informațiilor. Scopul său este acela de a oferi baza (sistemul de operare responsabil de desfășurarea activităților zilnice) și summitul (sistemul de luare a deciziilor, organul responsabil de definirea obiectivelor și alegerilor strategice) ale unei organizații cu informații și cunoștințe, pentru informare și luarea deciziilor.
Sistemul educațional este compus dintr-o multitudine de actori care interacționează la diferite niveluri: în timp ce elevul se află într-un context în care informațiile necesare se vor referi la întrebări despre conținutul educației și metodele de evaluare, profesorul va fi mai probabil preocupat de informații de natură pedagogică, cum ar fi curriculumul etc. în același mod, managerul va fi preocupat de statistici și alți indicatori ai educației.
Evaluarea on-line prin utilizarea platformele online reduce timpul de așteptare și oferă rezultate instant. Cu astfel de mecanisme de feedback imediat, un elev își poate analiza rapid progresul, punctele forte și punctele slabe. Procesul de evaluare online eliberează, de asemenea, timpul profesorilor, astfel încât aceștia să se poată concentra asupra dezvoltării academice a elevilor. Rezultatele pot fi analizate pentru a identifica domeniile de performanță scăzută, astfel încât profesorii să se poată concentra asupra acelor lacune de învățare. Rapoartele detaliate ajută la crearea unor programe de învățare specifice pentru acești elevi, ceea ce duce la un rezultat mai bun al învățării și sporește încrederea elevilor.
PROF. DAMIAN FELICIA LICEUL TEORETIC EMIL RACOVIȚA, GALAȚI
26
ian.