PROVOCAREA ANULUI 2020 - EVALUAREA ON-LINE

PROF. ENAȘESCU RADU-ȘTEFAN COLEGIUL NAȚIONAL “TRAIAN LALESCU” +LICEUL DE ARTE “SABIN PAUȚA”

Produsele elevilor sunt cea mai bună dovadă a calității educaționale, iar creativitatea pe care tehnologia îți permite să o exprimi este ceva despre care profesori din diverse colțuri ale lumii vorbesc în mod constant într-un sens pozitiv
 Platformele și aplicațiile disponibile online, deschid larg drumul pentru diverse tehnologii utile în predare și evaluare, dar întrebarea care se pune este dacă tehnologia va îmbunătăți pedagogia folosită.
 Experiența actuală ne ajută să înţelegem că tehnologiile sunt instrumente de aplicat cu atenție și în mod adecvat. Provocarea pentru profesori este să se îndepărteze de noțiunea de evaluare ca document Word – adică de la simpla înlocuire a unei bucăți de hârtie cu un document electronic – și să folosească tehnologia pentru a-i ajuta pe elevi să devină autonomi în învățare.
 Învățarea – și evaluarea – bazată pe proiect, cu utilizarea media, poate oferi elevilor o serie de opțiuni. Experiența mea este că le place acest lucru. Creativitatea manifestată este uluitoar., elevii manifestă interes mai mare și cu ajutorul tehnologiei scopul este de a demonstra ce știu, ceea ce au învățat să facă.
Iată câteva modalități de integrare a tehnologiei:

Google Classroom: o platformă cu ajutorul căreia am putut susține lecțiile și legătura cu elevii, aceasta propune și un chat gratuit unde se poate discuta cu elevii – Meet; pot fi corectate temele și poate fi oferit feedback direct fiecărui elev, se poate crea o bancă de comentarii pentru feedback mai facil pe baza celor mai frecvente comentarii pe care le oferiți elevilor etc, se poat concepe și aplica inclusiv teste cu diverși itemi.
Google Forms – aceasta permite conceperea unor formulare care pot fi utilizate pentru a obține feedback, pentru a trimite confirmări de participare la un eveniment, dar și pentru a crea teste scrise.

De asemenea, serviciul permite profesorului să includă imagini sau video pentru interpretare sau ca material de reflecție pentru elev. Elevii pot primi atât întrebări deschise, cât și închise, cu mai multe variante de răspuns.
Funcția Quiz permite, pe mai departe, oferirea de feedback prompt. Elevii pot afla imediat dacă la un test cu răspunsuri la alegere au răspuns corect sau nu, aici măiestria profesorului este să construiască distractori cât mai buni. Mai mult, putem să includem explicații pentru răspunsul greșit, explicații pe care elevul să le primească de îndată ce a terminat testul. În plus, elevii pot relua testul.

Kahoot –o aplicație puțin mai „specială”, în sensul că elevii devin „profesori”, construind ei înșiși itemi de teste, în contextul în care autoevaluarea își are astăzi rolul ei, de ce nu am implica elevii și în realizarea evaluării? O idee interesantă a acestor vremuri…

 Există, de asemenea, multe programe de animație pe care elevii le pot folosi pentru a realiza prezentări: Prezi, Animaker etc. Elevii pot să realizeze filmulețe în care să surprindă atât imagine de pe interfața device-ului propriu, cât și vocea proprie.
 Se spune că cel mai bun instrument este cel pe care oamenii îl vor folosi. De aceea, vă încurajăm să explorați și permiteți si elevilor să facă același lucru.
 În contextele online, implicarea este absolut esențială și aceste instrumente trebuie să creeze o interacțiune umană mai profundă și mai semnificativă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *