Cum competențele digitale ale cadrelor didactice devin o necessitate, acestea trebuie construite și permanent actualizate astfel încât să servească scopului învățării personalizate a elevilor. Prin urmare, tinerii trebuie să dezvolte fluență digitală și abilități de știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM) încă de la o vârstă fragedă, în societatea modernă.” Ca urmare, competențele digitale ale cadrelor didactice sunt esențiale în a obișnui copiii și tinerii cu mediul în care vor trăi în viitor. Astfel, metodelede evaluare pe care le folosesc, nu numai în această perioadă dificilă și zbuciumată prin care trecem, au făcut să ne ușureze munca și să fie plăcute de elevi. Metodele de evaluare online pe care le-am folosit au fost: Kahoot!, Padlet și Witheboard
1. Kahoot!
Aplicația Kahoot! este una dintre aplicațiile pe care le folosesc cu succes în activitatea cu elevii, la două discipline de studiu (chimie și fizică), în orice moment al activității: în etapa de predare, la recapitularea cunoștințelor, în fixarea cunoștințelor, ca evaluare formativă sau chiar ca evaluare sumativă, prin înlocuirea activității tradiționale de teste scrise/lucrări scrise.
Pentru crearea unui cont se accesează pagina https://kahoot.com/welcomeback/ și opțiunea Sign up, unde se vor înregistra datele personale, alegând utilizarea ca profesor (Teacher). Pentru crearea unui test se alege comanda Quiz, care deschide pagina unde se vor înregistra datele testului. Prin opțiunea Ok, go! se trece la scrierea întrebărilor corespunzătoare testului, apăsând pentru fiecare întrebare nouă, opțiunea Add question
Pagina testelor create cu platforma Kahoot!
2. Padlet este o aplicaţie online care permite utilizatorilor să-și exprime cu ușurinţă opiniile pe un subiect comun pe un „avizier”, perete virtual (wall). Peretele este, de fapt, o pagină web unde utilizatorii publică scurte mesaje conţinând text, imagini, clipuri video şi/sau legături. Poate fi folosit pentru sesiuni de brainstorming, a posta adrese de internet utile, cuvinte noi, termeni sau comentarii pe o temă dată, experimente. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului. Deci Padlet, în cuvinte simple este o platformă unde profesorii pot crea clase, discuta şi adăuga imagini sau filme. Trebuie creat un cont pe această platformă, https://ro.padlet.com/dashboard, și completate toate cerințele. Exemple de Padlet: https://padlet.com/cobel_gabriela/cnrsw9cshjyc, https://padlet.com/cobel_gabriela/nz9q4ouli40h
3. Tabla virtuală Witheboard.fi
Whiteboard.fi este un instrument simplu care poate fi utilizat instantaneu. Acest instrument te ajută foarte mult în interacțiunea cu elevii tăi. Nu necesită creare de conturi sau înregistrare, îți permite accesul instant și funcționează pe orice gadget sau portal. Whiteboard.fi este un instrument de evaluare formativă instant pentru clasa dumneavoastră oferindu-vă feedback în direct și o privire de ansamblu imediată asupra elevilor. Și este un instrument gratuit! Trebuie doar să intri pe site-ul https://whiteboard.fi/. După configurarea clasei se trimite linkul generat, elevilor.
Pagină cu imaginea instrumentului Witheboard.fi
Profesorul după ce a desenat, inserat sau scris informația poate transmite elevilor printr-o singură apăsare a butonului Push witheboard to students. Elevii vizualizează informația sau ce ai scris/desenat selectând secțiunea My teachers witheboard.
Pagini cu întrebarea trimisă de profesor și răspunsul elevilor
Metodele de evaluare online, Kahoot!, Padlet, Withboard, au fost primite cu entuziasm de elevi, mai ales că unele puteau fi accesate și rezolvate în ritm propriu și reprezentau noutăți față de metodele tradiționale.
Datorită interesului mare al elevilor de a folosi aceste metode de evaluare, am creat peste 25 de teste care au fost rezolvate/jucate de peste 200 ori fiind implicați un număr de aproximativ, 2000 elevi. Testele puteau fi reluate la fixarea cunoștințelor.
Aceste instrumente permit profesorilor să împărtășească cele mai bune idei cu alți profesori, putând fi împărtășite.
Se îmbunătățesc abilitățile digitale și limba engleză atât pentru profesor cât și pentru elev.
Folosirea tehnologiei are avantajele: Flexibilitate, Predarea cu elemente suport digitale, Se pot folosi sesiuni educaționale înregistrare, Poți da elevilor proiecte de grup în mediul virtual.
Bibliografie:
1. G. Cobel., Folosirea dispozitivelor mobile în educație, decembrie, 2017, http://c3.cniv.ro/?q=2018/news/folosirea-dispozitivelor-mobile-%C3%AEn-educa%C8%9Bie
2. Platforma Kahoot!, https://kahoot.it
3. https://whiteboard.fi/
4. https://padlet.com/dashboard