EXEMPLE DE EVALUARE INIȚIAȚA ONLINE LA GRUPA MIJLOCIE

PROF. ÎNV. PREȘC. BUFNEA ANA-CAMELIA GRĂDINIȚA P.P. STEP BY STEP NR. 12, ALBA IULIA

I. DOMENIUL DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ȘI A COMUNICĂRII – 15 puncte

Dezoltarea limbajului și a comunicării – 15 puncte

Comportamente urmărite:

discută cu colegii și educatoarea
primește mesaje, îndeplinește instrucțiuni simple;
știe să se prezinte (nume, vârsta);
denumește 4-5 jucării și formulează o propoziție simplă despre o jucărie preferată;
răspunde adecvat (verbal sau comportamental) la ceea ce i se spune.

Probe aplicate

ADP – Bine ați venit la grădiniță!

 – ALA – Alfabetizare – Ne prezentăm pe noi și colegii noștri!
 – ADE – Domeniul limbă și comunicare – Cine este personajul?
 – Lumea poveștilor – joc didactic
 
II. DOMENIUL DEZVOLTARE SOCIO-EMOTIONALĂ – 15 puncte
 1. Dezvoltare socială – 5 puncte

Comportamente urmărite:

manifestă un comportament civilizat în relațiile cu cei din jur; utilizează formulele Te rog și Mulțumesc;
încearcă să se autoservească în situații simple care impun acest lucru (masă, spălător, dormitor);
reușește să aștepte într-o situație dată;
se joacă împreună cu alți copii;
știe să salute când vine și când pleacă de la grădiniță.

Probe aplicate

ADP – Un băiat și o fetiță merg frumos la grădiniță, Cum salut?, Spun multumesc?

 – ALA – Joc de rol – De-a grădinița (socializare)
 – ADE – Domeniul om și societate – Fapte bune, fapte rele – joc didactic
 
 2. Dezvoltare emoțională – 10 puncte

Comportamente urmărite:

se prezintă pe sine;
răspunde la întrebări privind identitatea personală;

Probe aplicate

ADP – Cine sunt eu, cine ești tu?

 – ALA – Stiință – Spune ce face băiatul (fetița)?
 – Joc de rol – De-a mama și puiul
 – ADE – Domeniul limbă și comunicare – Personaje din povești
 
BIBLIOGRAFIE:
1.Botiş, A., Mihalca, L., (2007), Despre dezvoltarea abilităţilor emoţionale şi sociale ale copiilor, fete şi băieţi, cu vârsta până la 7 ani. Ghid pentru cadrele didactice din învăţământul preşcolar, Editura Alpha MDN, Buzău
2. Breben, S., (2010), Jocuri pentru dezvoltarea inteligenţei emoţionale la vârsta preşcolară şi şcolară mică, vol. 4, Editura Reprograph, Craiova
3. Curriculum pentru educația timpurie, 2019, Anexa la ordinul ministrului Educației Naționale nr. 4.694/2.08.2019, https://www.edu.ro/sites/default/files/Curriculum%20ET_2019_aug.pdf

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *