PROIECT DE ACTIVITATE DIDACTICĂ ONLINE

PROF. ÎNV. PREȘC. IONELA FEDMAȘU GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.37 BRĂILA

Nivelul I- Grupa mijlocie
Tema anuală: „Când, cum și de ce se întâmplă?”
Tema proiectului: „De la Toamnă adunate…”
Tema săptămânală: „Culorile toamnei în natură și în casa mea”
Tema zilei: „Frunze arămii în grădini și pe câmpii”
Forma de realizare: Activitate didactică online
Domeniul/Domeniile experiențiale: Domeniul Științe
Tipul de activitate: mixtă
Categorii/ Tipuri de activități: ADP + ALA 1 +ADE (DȘ)
Mijloc de realizare: întâlnire online, vizionare material online, activitate practică, rezolvare chestionar
Comportamente vizate:
1.Demonstrează familiarizarea cu informații despre mărime, formă, greutate, înălţime, lungime, volum.
2. Efectuează operaţii de seriere, grupare, clasificare, măsurare a obiectelor.
3.Demonstrează creativitate prin activități artistico-plastice, muzicale și practice, în conversații și povestiri creative.
Obiective operaționale:

Să formeze grupe cu frunze după criteriile formă și culoare.
Să descopere în mediul apropiat obiecte care pot avea aceeași formă și culoare
Să traseze conturul frunzelor alese pe coala de lucru, pe care apoi o acoperă un strat de acuarelă.
Să experimenteze obținerea unei noi culori prin amestecul a două culori.

Sarcini didactice:
APD- Întâlnirea de dimineață pe ZOOM
Sarcina de lucru: Copiii vor răspunde salutului educatoarei, vor participa la stabilirea caracteristicilor zilei, vor descrie frunzele pe care le-au adunat cu o zi înainte. Vor identifica alte obiecte care pot avea aceeași culoare sau aproximativ aceeași formă.
ALA 1
Artă: „Colaj din frunzele toamnei”
Sarcină de lucru: preșcolarii vor viziona materialul online demonstrativ, vor respecta indicațiile și vor obține prin desenare cu creion cerat și pictură pe suprafața dată un colaj cu frunze de toamnă.
 Știință: „Ce culoare am obținut?”
Sarcina de lucru: preșcolarii vor folosi seringa sau pipeta cu colorant alimentar sau apă în care s-a dizolvat pastă acuarelă, pentru a umezi dischete demacheante observând astfel fuzionarea culorilor și cuorile nou obținute. Dischetele albe pot fi lipite sub forma unei coroane de copac.
ADE
Domeniul Științe – „Frunze colorate la căsuța lor așezate”
Sarcina de lucru: preșcolarii vor sorta frunze având în vedere concomitent respectarea a celor două criterii, cel al culorii și al formei. Ei vor forma mulțimi de frunze cu aceeași forma și culoare.
Strategii didactice:
Metode și procedee: explicația, demonstrația, conversația, lucrul individual
Resurse online: https://www.ourboox.com/books/colaj-din-frunzele-tomnei/

Ce culoare am obtinut?


Resurse materiale: frunze de diferite forme și culori, coală de desen, creion alb cerat, acuarele, colorant alimentar, dischete demacheante, seringă sau pipetă.
 
 
 
BIBLIOGRAFIE:
1.Curriculum pentru educație timpurie (2019)
2. Scrisoare metodică 2020_MEC
3. Ghid pentru preșcolari https://educatiacontinua.edu.ro/source/ghiduri/Ghid%20pentru%20prescolari.pdf
4. Repere metodologice înv. preșcolar https://www.edums.ro/2020-2021/Ghid%20Repere%20metodologice%20nivel%20prescolar.pdf
 
SCENARIUL ACTIVITĂȚII
Întâlnirea are loc pe platforma ZOOM. Copiii se conectează ajutați de adult, care va fi prezent pe toată durata întâlnirii. Salutul va fi reprezentat de o mișcare realizată de fiecare (fluturând palmele sau desfăcând brațele și strângerea loc ca într-o îmbrățișare imaginară). Pe parcursul salutului voi rosti numele copiilor prezenți, voi partaja ecranul astfel încât sa fie vizibil panoul cu fotografiile preșcolarilor. Voi colora fundalul fotografiilor copiilor absenți într-o culoare distinctivă. Pentru stabilirea caracteristicilor vremii din această zi voi solicita copiilor să privească afară și voi da posibilitatea ca timp de 2 minute fiecare copil să deseneze un simbol reprezentativ pentru Calendarul naturii. 2…3 copii vor fi invitați să își prezinte desenul și să fie meteorologi de serviciu.
Noutatea zilei va fi reprezentată de prezentarea coșului cu frunze adunate cu o zi în urmă. Voi descrie câte o frunză din coș insistând asupra formei și mărimii. Voi forma în fața copiilor mulțimi cu frunze de aceeași formă și culoare. Îi voi invita și pe ei să lucreze cu frunzele pe care deja le au adunate. Copiii vor lucra timp de 3-4 minute și apoi unii dintre ei vor răspunde la întrebări referitoare la culoarea frunzelor toamna, la cauza pentru care ele au căzut pe pământ, la locul de unde le-au adunat.
Voi propune apoi vizionarea a două materiale online educative în care vor descoperi culorile toamnei realizând un colaj cu frunze și un tablou cu un amestec de culori.
Cu ajutorul părinților, după încheierea întâlnirii pe platformă, copiii vor continua să sorteze frunze după criteriile formă și culoare, vor realiza colajul din frunze, vor amesteca culori pentru a observa obținerea altei culori.
Obținerea performanței se va realiza prin rezolvarea unui chestionar (este indicat ca părintele să intervină doar pentru citirea sarcinilor și bifarea răspunsurilor alese de preșcolar).
După finalizarea sarcinilor, părinţii ȋmpreună cu copiii vor posta pe grup produsele finale ( fotografii și filmulețe) ȋn vederea evaluării şi aprecierii acestora.
Toţi preşcolarii vor fi felicitaţi pentru participarea la activitatea online şi încurajaţi să revină la următoarele teme interactive.
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *