„Evaluarea merită un loc important în învățământ, din care face parte integrantă. Ea are întotdeauna un raport direct sau indirect cu progresul, în extensie și în calitate, al învățării.”(D. Ausbel)
Evaluarea preșcolară reprezintă un ansamblu de activități dependente de anumite intenții. Scopul evaluării este de a perfecționa procesul educativ. Ea vizează culegerea de informații cu privire la măsura în care au fost realizate obiectivele, stabilește eficiența activității desfășurate, a metodelor și strategiilor utilizate. De asemenea ajută cadrele didactice să descopere lacunele copiilor, să stabilească programe de recuperare individualizate.
Activitatea didactică în grădiniță este complexă și solicită forme de evaluare diversificate. Acum, când activitățile se desfășoară online și la grădiniță, cadrele didactice au fost nevoite să găsească noi metode prin care pot face evaluarea, aceasta fiind o parte atât de importantă în procesul instructiv educativ.
O metodă bună pe care o putem folosi în evaluarea cunoștințelor copiilor este utilizarea aplicației
wordwall.net., în realizarea unor joculețe de evaluare.
Eu am utilizat această aplicație în realizarea unui joc de evaluare după Proiectul tematic ”Toamna”, joc în care am putut atinge toate aspectele de toamnă, toate informațiile pe care le-am parcurs cu copiii legat de acest subiect. Am formulat întrebări, am selectat imaginile potrivite și am creat astfel jocul cu ajutorul aplicației. Apoi am trimis linkul părinților, care l-au deschis, au introdus numele copilului și au pornit jocul.
În contul meu, de pe aplicație, am primit apoi raportul cu clasamentul grupei de copii, punctajul obținut de fiecare copil, greșelile și răspunsurile lor corecte. Astfel am văzut ce a greșit fiecare copil, unde ar trebui să luăm măsuri de remediere.
BIBLIOGRAFIE:
Învățământul preșcolar în mileniul III.(2016),Nr.23-24, pag. 234-254, Editura Retrograpf, Craiova.