METODE DE EVALUARE ONLINE LA GRADINITA

PROF. INV. PREȘC. ROMAN DOINA, G.P.P. NR. 53 ORADEA, JUD. BIHOR

 Având în vedere contextual al pandemiei de Coronavirus, și activitatea gradiniței a trebuit strămutată în spațiul online. Deși pare nefiresc acest lucru, deoarece copiii vin la grădiniță pentru socializare, în primul rând și apoi pentru achiziționarea unor cunoștințe, deprinderi specifice, totuși acest lucru a devenit realitate.
 Copiii de grădiniță nu au acces la dispozitive și nici cunoștințele și aptitudinile necesare pentru relaționarea directă cu educatoarea în online, rămânem la mâna părinților ca acest lucru să se poată realiza totuși, prin intermediul lor. Și din nou ne lovim de piedici : unii părinți lucrează fie de acasă fie intr-o altă locație și nu au timp pentru copilul de gradiniță, lăsându-l în grija fraților mai mari, bone sau bunici ; fie unul dintre părinți este acasă dar există un frate/soră mai mare care ori necesită supraveghere, ori utilizează el dispozitivul de lucru în online… Din aceste considerente nu putem avea o comunicare live cu toți preșcolarii, dar am căzut de acord cu părinții să transmitem activitățile prin intermediul grupului privat de pe WhatsApp. Binențeles că nici pregătirea cadrelor didactice pentru învățarea online nu era pusă la punct.
 Perioada anterioară de online din primăvara anului școlar trecut ne-a deschis drumul și bazându-ne cel mai mult pe JOC, activitatea de baza a copiilor și indrumându-i și pe părinti , ca fiecare activitate să o desfășoare sub această formă, am reușit să transmitem ceea ce ne-am propus, fără ca preșcolarilor noștri să li se pară o corvoadă.
 Comunicarea este o artă , dar in această perioadă, în primul rând ne-am bazat pe umanitate și întelegere , astfel încât feedback-ul din partea părinților și copiilor a fost minunat, fiind încântați de activitățile propuse.
 In perioada de evaluare am fost nevoite să ne adaptăm astfel că a trebuit să renunțăm la metodele orale uzuale, care aveau avantajul posibilității folosirii dialogului educatoare – preşcolar în cadrul căruia educatoarea îşi poate da seama nu doar de „ceea ce ştie ” copilul, ci şi cum gândeşte el, cum se exprimă și reprezenta un mijloc util de verificare a pregătirii lui. Am apelat la jocuri , în urma cărora copiii să găsească raspunsuri corecte, să fie pus în situaţia de a aplica în contexte noi şi variate cunoştinţele acumulate anterior, la fise de evaluare și multe activități în urma cărora să poată fi evaluate lucrările acestora (artistico-plastice, practice ) sau abilitățile dobândite ( muzicale, sportive). Activităţile practice le permit educatoarelor să constate la ce nivel şi-au format preşcolarii deprinderile practice învățate. In fiecare zi am căutat materiale adecvate și interesante, folosind mai multe link-uri destinate activităților din grădinițe.
 Am ținut cont de faptul că educatoarea, nu trebuie să sancţioneze preşcolarul, ci să semnaleze erorile şi să-l incite la corectarea lor. În evaluarea copilului nu trebuie luat în considerare numai produsul învăţării, ci şi drumul parcurs de preşcolar în asimilarea cunoştinţelor și deprinderilor și abilităților transmise. Preşcolarul, la rândul său, prin intermediul evaluării, îşi învinge dificultăţile, îşi formează controlul şi autocontrolul în ceea ce priveşte autoperfecţionarea.
In această perioadă, subliniez încă o dată căt de importanăa este comunicarea cu familia , astfel ca școala la distanță sa fie un succes și nu o ratare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *