GRĂDINIȚA ONLINE

PROF. ÎNV. PREȘCOLAR CAZAN ANDREEA LICEUL TEORETIC ”AUREL VLAICU” BREAZA

Școala trece în această perioadă printr-o schimbare, care determină reacții Pro sau contra. În cazul grădinițelor lucrurile sunt mai delicate, deoarece esența mediului preșcolar este socializarea. Acum că, întreaga activitate s-a mutat în mediul online trebuie alese cele mai potrivite mijloace pentru copii. Un avantaj al acesti tip de învățare îl reprezintă varietatea resurselor, care stârneasc interesul copiilor.
Dacă în vremurile trecute profesorii prezentau aspecte negative și consecințe ale folosirii telefonului/ tabletei/ laptopului, în prezent provocarea este folosirea tehnologiei în scop educativ.
Activitățile desfășurate în mediul online de către preșcolari se desfășoară în grupuri închise, în care se comunicarea dintre copil și educatoare este mijlocită de către părinți. Un aspect îmbucurător este acela că părinții petrec mai mult timp alături de copii.
Bazându-se pe învățarea asincronă, cadrele didactice concep filme educative, transmit conținuturi și sugestii de activități, jocuri de mișcare, care vin în ajutorul preșcolarilor.
Modalitatea prin care se evaluează activitatea copiilor este feed-back-ul primit : pozele activităților practice, măsura în care au respectat sarcinile stabilite, filmulețe în care copiii recită poeziile etc.
Este evident faptul că mediul online influnțează negativ copilul preșcolar din punct de vedere atitudinal, afectiv, emoțional, comportamental, iar efectele acestei distanțări sociale nu întârzie să apară: anxietăți, depresii, stări de nervozitate și multe altele.
Copilul preșcolar are nevoie de joacă, de prieteni, de empatie, de situații pe care să le gestioneze, de interacțiune.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *