METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE - EDITIA 2020

PROF. ÎNV. PREȘCOLAR: COSTEA ROXANA GRĂDINIȚA P.N. 1 PĂULIȘ

 Anul 2020…Virusul SARS-COV-2 pune stăpânire pe întreaga omenire. E un an care ne-a schimbat pe toți. Pe mulți dintre noi poate ne-a dat peste cap, dar haideți să privim partea frumoasă dincolo de toate acele statistici, de acele măști, de acele formulare completate la părăsirea locuinței. Am avut ceea ce ne lipsea înainte și de care ne plângeam mai mereu: TIMP…Timp petrecut împreună cu cei dragi ai noștri.
 Miercuri…11 martie 2020, toate școlile din România se închid, urmând ca fiecare cadru didactic să-și desfășoare activitatea online. Fiind professor pentru învățământul preșcolar, mi-am mutat întreaga activitate pe WhatsApp. Am creat un grup în care am introdus toate numerele de telefon ale mămicilor și așa a început aventura în online… Am numit-o ”grădinița de acasă”.
O aventură, o călătorie nesperat de lungă de aproape patru luni de zile, care la finele ei a avut nevoie de o evaluare. Am încercat să mă pliez condițiilor de acasă, materialelor de care copii beneficiau în mediul familial, fiind conștientă că nu vor putea realiza nici o sarcină de lucru fără ajutorul mamei sau al unui adult, pentru că după cum bine cunoaștem, preșcolarii nu știu să citească…
 Evalurea în online a fost si ea o aventură în lunga noastră călătorie. Am realizat fișe pe care copiii le puteau completa de pe tablete, smartphone. Știm cu toții că găsim functia de editare a pozelor, acel creion care i-a ajutat pe copiii mei să completeze fișele pe care le primeau. Copiii s-au „împrietenit” repede cu „creionul fermecat”. Și cum totul se învață prin joc, prichindeii mei au putut selecta diverse culori, simțindu-se ca atunci când la grădiniță aleg din suportul cu creioane ceea ce își doresc. O altă metodă de evaluare a fost cu ajutorul filmulețor realizate de mămici. Acestea înregistrau poezii, cântecele sau chiar activitatea de completare a unor fișe a celor care aveau posibiliatea să le printeze. Spre exemplu, îmi amintesc acum cum câteva mămici, au creat curse cu obstacole, în curtea casei cu scaune de bucătărie, pe sub care copii au intrat, altele peste care au sărit, alte obiecte pe care le-au ocolit, toate aceste activități fiind fotografiate și filmate.
 După cum bine știm, evaluarea trebuie să fie una corectă. În activitatea online, o dilemă este verificarea identității. Nu a fost însă cazul și la grupa mea. Nu m-am îndoit nicio clipă Mamele au dat dovadă de seriozitate, bucurându-se chiar de faptul ca au activități foarte interesante împreună cu copiii lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *