INVATAMANTUL PRESCOLAR IN ONLINE

PROF. INV. PRESCOLAR DOROBAT DANIELA SCOALA GIMNAZIALA “MIHAIL SADOVEANU” BACAU

Inchiderea gradinitelor inseamna mult timp liber pentru copii, timp paretcut in casa cu membrii familiei.
In mediul on line se pot desfasura o serie de activitati propuse de cadrelele didactice, activitati ce au in vedere educatia formala. Mereu s-a avut in vedere si educatia informala si cea nonformala.
Daca pana acum educatia formala a ocupat mai mult din timpul de studiu a unui copil, a venit randul educatiei informale si non-formale sa se ocupe de acest lucru, sa prezinte copiilor informatii, notiuni sub o alta forma si in alt spatiu dedicate invatarii.
Iata ce activitati poti propune copilului in mediu on line:

Vizite virtuale la muzee celebre din lume (muzeul Louvre, Capela Sixtina, muzeul Dali). Proiectul goohle art ofera acces la opera de arta din peste 60 de muzee din lume.

Muzee romanesti care ofera tururi virtuale sunt: Muzeul National de Istorie a Romaniei, Muzeul Municipal Bucuresti, Muzeul Antipa, Muzeul Bancii Nationale Ramane, Muzeul Unirii Alba Iulia

Telescoala, emisiune realizata de Televiziune romana in colaborare cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, emisiune ce furnizeaza tematica, ordinea lectiilor, iar profesorii sustin cursuri. Aceste lectii pot fi urmarite si pe internet pe canalul de Youtube, pe site-ul Televiziunii romane.
Site-ul dedicate copiilor de catre NASA, copiii pot afla o multime de lucruri despre activitatea organizatiei, pot despoperii detalii despre misiuni de explorare a spatiului cosmic, pot descarca fise si carti on line, pot descoperi multe activitati si jocuri on line.
Site-ul National Geographic pentru copii, acesta ofera o multime de material adaptate copiilor singurul inconvenient fiind Acela ca toata preze4ntarea edte in limba engleza.
Lectii de istoroe oferite de BBC, acestea sunt tot in limba engleza.
Experimente si explicatii stiintifice pentru copii oferite de Exploratorium.edu, site in limba engleza.

Predarea online are trei principii: lasa copiii sa faca cea mai mare parte a muncii, inrctivitatea este sufletul predarii online, incurajeaza prezenta autentica.
Prezenta autentica se refera la:

prezenta sociala a copiilor, adica la exprimarea emotiilor;
prezenta cognitive, felul in care acestia contribuie ciu idei si informatii legate de material predata;
prezenta legata de continutul invatarii, este incurajata atuci cand cadrul didactic si copiii confirma intelegerea informatiilor, raspund si formuleaza intrebari, incurajeaza participarea la discutie a altor copii, aduc informatii noi.

Sunt doua tipuri de lectii oline, live si inregistrate.
Cele inregistrate sunt mai eficinte deoarece ofera la inceput o harta a continutului ce va fi prezentat, material este impartita in segmente scurte, include material vizuale care sprijina intelegerea notiunilor.
Activitatile live pot fi folosite cu success pentru a incuraja interactiunea cu colegii. Copiii au acces la material si dupa incheierea activitatii online si in cadrul acestor activitati pot participa si invitati (autori, profesori, elevi etc.)
Predarea online are atat puncte forte, cat si puncte slabe, ca oricare din pedagogiile cunoscute.
 
 
BIBLIOGRAFIE:
Cucoș, Constantin – „Pedagogie” ediția a II a revizuită și adăugită
Curriculum pentru educatie timpurie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *