EVALUAREA ONLINE LA START

PROF. ÎNV. PRIMAR BARTHA ADELA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ʺIOAN OPRIȘʺ TURDA

Provocarea adusă de aceste momente de ajustare a învățării, precum și a evaluării în varianta online, trebuie să ne conecteze la ceea ce nu putem pierde din vedere: profesorii pot apela la tehnologia ce permite elevilor să devină autonomi în învățare , dar care tehnologie asigură și forme de feed back dinspre elev.
E adevărat că predarea-învățarea-evaluarea clasică ne era mult mai la îndemână, fiind o exersare de-a lungul a zeci de ani pentru unii dintre dascăli, dar pentru orice lucru este un început, așa cum ne vom adapta și de această dată, la evaluarea elevilor noștri online. Dacă până acum, cadrul didactic stăpânea o multitudine de metode şi instrumente de evaluare, şi le aplica în funcţie de particularităţile clasei de elevi, de această dată, e necesar să găsim câteva modalități de evaluare online care să fie utile evaluării elevilor la discipline diferite, la vârste diferite.
Există o multitudine de platforme și aplicații disponibile online pentru a ne evalua elevii cu care interacționăm mai departe, zilnic. Se poate chiar ca elevilor să le placă acest tip de evaluare nouă, pentru că nu este străină pentru noi, receptivitatea elevilor la nou, curiozitatea lor. Să sperăm că știința pedagogiei noastre va completa într-un mod fericit mânuirea tehnologiei și a instrumentelor de evaluare, asfel încât elevii șă afle prin evaluările online ce greșeli fac, iar noi să știm orienta următoarele activități didactice în scopul remedierii sau progresului dorit.
Prin intermediul programelor de instruire, a rețelelor de socializare, aflăm unii de la alții că un instrument de evaluare este valoros, sau altul, prin calea in care răspunsurile de la elevi vin către noi, facem calcule ce țin de vârsta copilului, care să fie capabil să folosescă instrumentul de evaluare propus, și, ducem astfel totul, cu calm, răbdare, cu înțelepciune spre o activitate complexă.
Conduc un colectiv de 30 de elevi care sunt în clasa I. Personal, consider că îmi sunt utile evaluările obiective atât la disciplina Comunicare în limba română, cât și la Matematică și cunoașterea mediului. Prin intermediul aplicatiei Liveworksheets, fișele pe care le pot crea pentru elevii mei, permit prin buton -finish- trimiterea testului către professor în timpul alocat acestei evaluări. E important ca părinții să conștientizeze importanța evaluării și să nu intervină in niciun fel in acele momente de evaluare. Mult mai mare este câștigul de a ști ce nu stăpânește elevul, pentru a ameliora problema, față de acumularea de lacune în invățare datorate intervenției părintelui in momente nepotrivite, destinate evaluării.
Preferința pentru acest instrument este datorită faptului că folosind aplicația- care necesită cont, parolă, – se poate selecta un fișier redactat în word, din propriile documente, apoi prin aplicația amintită se transformă într-o fișă interactivă care ajunge la elev. Elevul poate fi văzut, poate lucra pe ea și, prin butonul ʺfinishʺ fișa ajunge la profesor înapoi pentru a fi corectată.(Folosesc pentru momentul evaluării platforma Adservio cu Zoom iar elevii pot fi văzuți în timp ce lucrează la fișă)
Desigur, voi apela la alte variante de evaluare pentru celelalte discipline, mai permisive ca acces, pentru a nu obliga părinții la crearea atâtor conturi și fixarea de parole. Acest lucru va rămâne la latitudinea fiecăruia, vor avea variante de a trimite produsele muncii elevilor la discipline precum Dezvoltare personală, Muzică și mișcare, Arte vizuale și abilități practice. Este foarte potrivită pentru toate aceste discipline o galerie așa cum o deschide Wordwall, pentru cei care doresc să exploreze.
Am să închei momentul meu de împărtășire legat de evaluarea online, amintind că stomatologul spune: Cea mai bună pastă de dinți e CEA PE CARE O FOLOSEȘTI! și, adaug ce am citit intr-un material postat de cineva : ʺSe spune că cel mai bun instrument este cel pe care oamenii îl vor folosi. De aceea, vă încurajăm să explorați și permiteți si elevilor să facă același lucru.ʺ
 
BIBLIOGRAFIE

Radu, Ion (1981), Teorie şi practică în evaluarea eficienţei învăţământului, Bucureşti, E.D.P.

WEBOGRAFIE

https://www.noi-orizonturi.ro/2020/05/04/cum-evaluam-online-pedagogia-mai-intai-apoi-tehnologia/

Câteva aspecte despre evaluarea on-line

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *