PROVOCARI ALE INVAȚAMANTULUI ON-LINE

PROF. INV. PRIMAR CHERESCU CLAUDIA LICEUL TEORETIC ,,EFTIMIE MURGU ” BOZOVICI

 Odată cu apariția aceastei situații pandemice si în țata noastră, nevoia de a trece în în mediul onlline a devenit o provocare tot mai mare, atat pentru dascăli cât și pentru elevi și părinți, astfel că foarte multe școli au apelat la platformele digitale-, Google Classroom, Google Meet, Zoom, mijloace de comunicare, Whatsapp, Messenger, Facebook e-mail, serviciul Drive, Skype.
 
 Cursurile online nu sunt ușoare, acestea necesită mai mult timp de pregătire și de fiecare data trebuie să ne gândim la mai multe posibilități deoarece pot apărea probleme neprevăzute, conexiuni realizate greoi, elevi ce nu pot sa se conecteze, elevi cu cerinte educaționale speciale, pentru toate acestea trebuie să găsim soluții ca fiecare elev sa poată participa la lecție. La elevii aflați în ciclul primar sau preșcolar, aceste cursuri online evident ca trebuie sa se desfășoare alături de părinți, astfel că trebuie să ne gândim atât la disponibilitatea părinților de a-i ajuta pe copii cât și la o modalitate prin care să nu îi solicităm prea mult pe elevi, sa stea prea multe ore în fața calculatorului, de aceea sunt binevenite activitățile sincron și asincron.
 Există si elevi care sunt mai motivati și chiar spontani atunci cand participă la astfel de activități on line, ei reușind sa depășească unele bariere pe care le aveau în învățământul față în față. Școala online ne dă prilejul să explorăm noi moduri de învățare cu mijloace mai atractive.
 Bineînțeles ca în orice domeniu nou există atât plusuri cât și minusuri. Evident ca învățarea în clasă, față în față este mai utilă datorită unei interacțiuni între elevi și profesori, dar și între elevi acestia având posibilitatea de a se cunoște mai bine, de a colabora pentru a realiza sarcinile cerute. În mediul online, programul la astfel de activități este flexibil permițând fiecăruia elev- profesor de a interacționa fără a fi în același loc. Digitalizarea învățământului a devenit o prioritatea de aceea trebuie gândite programe noi care sa se adapteze învățământului online.
 În schimb prin intermediul web-ului, elevii pot avea acces la mult mai multe informații, pot schimba idei prin intermediul canalelor de socializare sau chiar se pot organiza excursii virtuale- biblioteci, muzee, diverse obiective turistice. Elevii pot lucra la proiecte pe diferite teme, iar apoi le pot prezenta colegilor sau profesorilor. Profesorii își pot personaliza metodele de predare, folosind diferite link-uri, slide-uri, jocuri, filmulețe.
 Una dintre cele mai mari provocări este evaluare și anume cum o putem realiza în acest mediu on-line. Instrumentele de evaluare on-line sunt variate însă trebuie să găsim modalitatea cea mai eficientă și să vedem de fapt care este rolul evaluării
 Cele mai folosite metode în sistemul online sunt probele orale, acestea putând fi folosite cu ușurință prin intermediul grupurilor Skipe, Meet sau Zoom.
 Prezentarea unor proiecte realizate sub forma unor filmulețe sau în format ppt se poate realiza tot prin intermediul platformelor amintite mai sus și astfel elevii pot fi evaluați la diferite discipline. Elevii sunt nevoiți să caute informația, să o prelucreze, iar apoi să o prezinte sau pur si simplu sau pot încarca documentele/ înregistrprile pe platforme sau le trimit prin email, iar profesorii le pot evalua ulterior.
 Este tot mai evident faptul că trebuie realizată o digitalizare a învățământului în toate componentele acestuia, există valențe benefice pe care internetul le are în predare-învățare-evaluare, însă toate acestea trebuie gândite astfel încât toți copiii să aibă acces la acest tip de educație .
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *