EVALUAREA ONLINE METODE, TEHNICI ȘI STRATEGII APLICATE PENTRU REALIZAREA EVALUĂRII ONLINE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

PROF. INV. PRIMAR CROITORU LUMINIȚA ȘCOALA GIMNAZIALA TRAIAN, BRAILA

Prin platformele și aplicațiile disponibile online, drumul este larg deschis pentru diverse tehnologii utile în predare și evaluare, dar ceea ce trebuie să vină întâi este modul în care tehnologia va îmbunătăți pedagogia folosită. Deci, pedagogia mai întâi, apoi tehnologia.
Învățarea – și evaluarea – bazată pe proiect, cu utilizarea media, poate oferi elevilor o serie de opțiuni. Creativitatea manifestată este uluitoare. Dar nu pierdeți din vedere natura academică a misiunii – cu alte cuvinte, ce doriți ca elevii să vă arate că știu – au învățat să facă?
Google Classroom- aici puteți discuta cu elevii – Meet video chat e inclus gratuit acum; pot fi corectate temele și poate fi oferit feedback direct fiecărui elev, se poate crea o bancă de comentarii pentru feedback mai facil pe baza celor mai frecvente comentarii pe care le oferiți elevilor etc. Foarte accesibil și ușor de utilizat chiar și de către cei mici.
Kahoot – baza pedagogică a acestei aplicații este că elevii devin „profesori”, construind ei înșiși itemi de teste, astfel se pot autoevalua, pe baza testelor create de ei.
Elevilor le pot fi aplicate teste online, care să se rezolve ca mici joculețe, captând astfel atenția și reușind sa îi facă să se implice mai mult. Numeroasele programe create special pentru evaluarea online îi ajută foarte mult pe elevi, dar și pe profesori în egală măsură și chiar le facilitează munca.
Se spune că cel mai bun instrument este cel pe care oamenii îl vor folosi. De aceea, vă încurajăm să explorați și permiteți si elevilor să facă același lucru.
 În contextele online, implicarea este absolut esențială și aceste instrumente trebuie să creeze o interacțiune umană mai profundă și mai semnificativă, să ajute la dezvoltarea abilitaților digitale ale elevilor care să se reflecte prin redactarea sau chiar rezolvarea unor cerințe cu ajutorul programelor puse la dispoziție de către fiecare cadru didactic în funcție de particularitățile de vârstă ale elevilor. Este foarte important ca profesorii să țină cont și de nivelul fiecărui elev atunci când atribuie acestora sarcini de rezolvare.
În concluzie, ținând cont de contextul actual, evaluarea online are o importanță deosebită în procesul educației, cadrul didactic trebuie să fie cel care să îmbine metodele, tehnicile și abilitățile cele mai bune pentru desfășurarea în condiții prielnice a educației în mediul online.
 
Bibliografie

Cum facem evaluarea în online? Pedagogia mai întâi, apoi tehnologia

Strategii de predare online la International Premium School of Bucharest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *