Predarea online, în contextul actual, constituie o provocare atât pentru profesori, cât și pentru părinți și elevi.
Pe de o parte, s-a pus problema, în cazul profesorilor, a utilizării unor platforme adecvate de lucru online, accesibile atât cadrelor didactice cât și elevilor, acestea fiind gratuite. În cazul liceului nostru, a fost utilizată platforma 24edu, care era funcțională de dinainte de starea de urgență care a impus învățarea online, aici regăsindu-se cataloage electronice, unde atât părinții cât și elevii au putut să vizualizeze note, absențe, medii semestriale și anuale. Tot pe această platformă, unde elevii liceului erau deja înscriși pe clase de către informaticianul școlii, există în meniu și alte opțiuni folosite cu succes de profesorii liceului: fișe de evaluare, mesaje, un calendar, un avizier, se pot posta teme pentru elevi, materiale didactice, teste, orarul clasei, există și o bibliotecă virtuală.
Pentru a lucra sincron, platforma a pus la dispoziție un cont Microsoft Teams care asigură o colaborare ușoară între elevi și profesori, cât și între profesori și directorul liceului, dacă e să amintim că toate consiliile profesorale din această perioadă au fost susținute în sistem videoconferință, utilizând această platformă.
Fiind profesor de învățământ primar la o clasă pregătitoare de la un liceu vocațional, m-am confruntat cu lipsa de experiență online a celor mici, aceștia neavând cunoștințe în a utiliza anumite platforme și device-uri, ei știind doar să se joace în acest mediu virtual. Mai mult, chiar și unii părinți au avut nevoie de consiliere pentru a accesa aceste aplicații.
A fost nevoie să ne reglăm timpul de lucru, adaptându-ne la programul părinților, pentru ca aceștia să-i poată ajuta pe copii să utilizeze aplicațiile folosite.
Pentru buna înțelegere a unor cunoștințe am pregătit mici filmulețe în care le-am explicat noțiunile noi. Am utilizat și aplicația Zoom pentru grupuri mai mici ale clasei (5-6 elevi) și aplicația WhatsApp pentru explicații individuale, din fericire toți elevii având device-urile necesare pe care să lucreze.
Predarea online nu se poate realiza cu succes la toate disciplinele din ariile curriculare și nici la toate conținuturile din cadrul unei singure discipline, de aceea consider că această perioadă este un pas important în direcția digitalizării, dar monitorizarea directă a activității școlare rămâne baza educației.
BIBLIOGRAFIE:
* https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-23843764-predare-online-profesori-izolare-coronavirus-an-%C8%99colar-%C3%AEnghe%C8%9Bare.htm (accesat la 03.08.2020)
PROF. ÎNV. PRIMAR POPESCU RODICA LICEUL DE ARTE „BALASA DOAMNA” TARGOVISTE, DAMBOVIȚA
26
ian.