CUM PUTEM SA ÎI MENȚINEM CAPTIVAȚI ȘI INTERESAȚI ÎN PREDAREA ONLINE?

PROF. ÎNV. PRIMAR ROȘU NICOLETA DENISA ȘCOALA GIMNAZIALA ,,GRIGORE TABACARU,, COM. HEMEIUȘ, JUD. BACĂU

 Metodele de predare aplicate în clasă au un puternic efect aspra calității educației. Practic, mult din calitatea actului învătării atârnă pe umerii dascălilor: 30% din succesul învățării depinde de comportamentul profesorului. Așadar, la competențele pe care fiecare profesor le dezvoltă în relația cu elevii săi, iar această relație continuă să fie la fel de importantă și în mediul online. Adaptarea la predarea în online încurajează cadrele didactice să colaboreze, împărtașindu-și materiale și practici pedagogice mult mai ușor, la distanțe foarte mari. Sunt profesori care au predat cursuri online ș care sunt familiarizați cu unele metode, iar mulți din aceștia îi doresc să împrtă cunoștințele lor cu cei care au nevoie de sprijin.
 În continuare voi împărtăsi câteva secrete pe care le-am identificat în procesul de predare online, legate de modalitatea în care profesorul poate menține copiii captivați și interesați.

Începem creativ ! ( o poveste, un exemplu, cu ceva ce are legătură cu ceea ce urmează să predăm) – captarea atenției
Folosim varietatea vocală pentru a le trezi atenția !

 Varietatea vocală: volum, ritm, pauze
Volumul:
* strigăt – exprimă autoritatea (se folosește doar când este o poveste sau un joc de rol )
* șoaptă – oferim suspans
Ritmul:
* rar – oferim autenticitate
* rapid – oferim entuziasm
 Elevii iubesc poveștile, exemplele, ele fac parte din noi, din conștientul și subconștientul nostru ). Când citim o știre se activează cortexul vizual și înțelegerea limbajului.Când ni se transmite o informație statistică sunt activate trei zone: procesarea limbajului, sunetul și contextul auditiv. Când ascultăm o poveste captivantă sunt activate opt zone: coretexul motor, zona boca, cortexul olfactiv, reacția emoțională, cortexul auditiv și cel vizual, zona wernicke, cortejul.
 De exempl, putem opta pentru o poveste metaforică atunci când copiii nu interacționează între ei sau doar unii cu alții, grupuri foarte restrânse.

Îi implicăm direct !

 Cum putem să fim acel profesor prieten ?
 – prin întrebări ( întrebări deschise ), care îi fac pe copii să se simtă introduși în discuție și să fie activi; – le solicităm acordul ( când trecem la un alt exercițiu ); – prin conference chat ( îi menține conectați).

Folosim multe digitale!

 Educația nu mai este la fel, ea nu se mai face prin intermediul cărții, ci prin intermediul online-ului ( Zoom, Classroom, Mentimeter, Jamboard, Wordwall, Power Point, Youtube etc).
 Exemple de activități: Sparge gheața, Demonstrația, Prelegere, Vizualizare, Activități individuale, Braingstormingul, Jocul de rol, Poveștile și implicarea în discuție
 Sfaturi tehnice pentru predarea captivantă:

Întrebarea care să captiveze sau fapt amuzant sau o greșeală;
Facem tot posibilul să primim răspunsul de la copii;
Spunem Da! răspunsurilor lor (“Spune-mi cum ai ajuns aici, la acest răspuns!”);
Facem mișcare cu palmele. Copiii percep diferit, pe canale diferite (vizual, auditiv, kinestezic) Cum se detectează canalul de percepere?

Vizual: Imaginează-ți; A vedea; A observa; Culori; Forme; A privi; Diagrame etc.
Auditiv : A povesti; A asculta; Sunet; Muzică; A striga etc.
Kinestezic: A face; A executa; A scrie; A experimenta; A acționa; A demonstra; A desena etc.
 Învățarea există și în mediul online, iar pentru profesori, părinți și copii înseamnă doar noi ferestre catre educație. De ce să-i refuzi copilului șansa de a trăi experiența educației moderne, cu acces la intrumentele digitale actuale care îi sprijină dezvoltarea și îi pregătesc realmente pentru viața de după școală?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *