Site-ul www.didactic.ro este o comunitate online a profesorilor și cel mai mare portal românesc cu resurse educaționale pentru învățământul preuniversitar.
Evaluarea online a devenit un subiect actual în contextul pandemiei pe care o traversăm.
Cele 3 C caracteristici esențiale ale evaluării: să fie continuă, completă și corectă.
Materialul divers creat permite atât cadrelor didactice, cât și părinților și elevilor, accesarea rapidă, distribuirea, readaptarea. Testul online creat sau accesat trebuie să ofere elevului oportunitatea de a-și afișa cunoștințele. Elementele de testare trebuie să măsoare corect cunoștințele și abilitățile pentru fiecare elev. Există opțiunea ca profesorul să atașeze un material teoretic pregătitor, o schemă, o imagine, o prezentare PPT.
Crearea de teste online (inițiale, sumative, finale) de către profesori, pe site-ul www.didactic.ro. necesită aprobarea administratorului. Trimiterea invitației de către profesori sau elevi se realizează prin generarea unui link, la rubrica Generați link. Elevii pot rezolva testul fără a avea cont pe Didactic.ro. La finalul testului, li se va cere numele și prenumele. Acestea vor apărea și în tabelul profesorului, la rubrica Rezultate. Când se începe testul, pornește cronometrul, care le arată elevilor timpul avut la dispoziție. Elevul va vedea doar la final scorul/punctajul obținut, după ce trimite testul cu numele său. Se reține prima și ultima rezolvare a elevului.
Transmiterea testelor online se poate face în timpul orei sau ca temă pentru acasă.
Variantele de răspuns sunt permutate automat la fiecare deschidere a testului, rezultând astfel un test individual. Fiecare elev poate consulta surse suplimentare de informații și poate rezolva testul de 2 ori, corectând unele din greșelile inițiale.
Itemii sunt asemănători celor din modelele /variantele de EN sau bacalaureat, la disciplina vizată, la limba și literatura română. Testul poate fi imprimat, fapt care ajută profesorul în momentul în care se lucrează în sistem hibrid.
Profesorul poate vedea într-un tabel generat automat în aplicație rezultatele elevilor cu numărul de itemi rezolvați corect, punctajul ca procent, atât pentru prima, cât și pentru a doua rezolvare. Când toți elevii au rezolvat testul, apare automat media clasei și numărul de elevi (în procente) care au rezolvat fiecare item în parte. Se poate urmări procentul elevilor care au greșit un anumit item și se pot stabili ușor greșelile tipice.
Profesorii constată avantajele pentru elevi și, implicit, pentru cadrele didactice. Dintre acestea amintim:
adaptarea la nivelul cunoștințelor dobândite de elevi;
rapiditatea în interpretarea rezultatelor(în timpul orei sau la sfârșitul orei);
valorificarea testului și ca temă, iar corectarea este automată;
echivalarea punctajelor cu o notă și trecerea în catalog;
valorificarea punctajelor prin plusuri sau alte recompense(dacă evaluarea are la bază completarea unor rebusuri online etc.);
înregistrarea performanțelor elevilor, prin punctaje și procente;
monitorizarea momentului/ a timpului în care s-a realizat rezolvarea;
învățarea atractivă datorită utilizării computerului sau telefonului mobil;
motivarea pentru studiul individual;
formarea și dezvoltarea competențelor IT;
asigurarea unui schimb de bune practici cu profesorii și elevii.
WEBOGRAFIE:
https://www.didactic.ro