Emoțiile pot influența pozitiv evaluarea în mediul online, fiindcă activează la nivelul creierului diferite mecanisme necesare supraviețuirii. Este de dorit, ca profesori, să reușim să creăm un climat emoțional pozitiv în cadrul orelor online, punând accent pe starea de bine a elevilor și pe dezvoltarea inteligenței emoționale.
Potrivit lui Danilo Dolci, educația face posibilă descoperirea vieții, iar emoțiile sunt acele instrumente necesare pentru a descoperi și aprecia viața și toate relațiile pe care elevul le dezvoltă, mai apoi, în viață.
Creșterea stimei de sine poate fi dezvoltată prin evaluarea în mediul online. Relația dintre cadrul didactic și elevi se dezvoltă armonios prin feedbackul trimis și primit. Se știe că implicarea personală a elevilor, legată de notarea testelor este mare, de aceea mediul online permite și notarea prin emoticoane, ecusoane, expoziții, diplome, niveluri atinse.
Relația dintre profesor și elev are un rezultat pozitiv atunci când elevul găsește relevanța învățării și evaluării și când rezultatele sale cresc. Acest fapt duce la învățarea continuă.
Prin implicarea activă a elevului crește și interesul și nivelul cunoștințelor, devenind vizibilă performanța școlară. Dacă elevul se simte valorizat și competent prin rezolvarea unei sarcini, a unui item, va fi motivat să rezolve cât mai multe sarcini.
Un rol important îi revine motivării. Motivația elevului și felul în care el percepe profesorul, ora, procesul de evaluare, creează o legătură emoțională pozitivă.
Jocurile online îi oferă elevului un nivel de provocare, astfel încât el să se simtă competent și mândru, diminuând astfel disconfortul emoțional și factorii de risc, asociați prin toate nivelurile de vârstă din școli. Prin testele online sub formă de jocuri putem să îi educăm pe elevi să-și gestioneze și să-și regleze emoțiile și reacțiile negative, reducând impactul asupra sănătății mintale.
Dacă vor învăța să-și gestioneze emoțiile, elevii vor deveni mai încrezători în ceea ce privește abilitatea de a se implica în activitățile școlare și de a răspunde cerințelor profesorului.
Procesul de predare- învățare – evaluare va fi privit ca o experiență pozitivă.
WEBOGRAFIE:
https://www.suntparinte.ro/