Marea provocare a evaluării în sistem online este modalitatea prin care profesorii vor reuși să se îndepărteze de evaluarea tradițională – acele teste date pe hârtie. Totodată, să nu uităm de elementele principale de pedagogie pe care le-am învățat la metodică.
La clasele mici e vitală găsirea unei modalități de evaluare care să țină cont de mai mulți factori : cunoștințele de utilizare a laptopului/tabletei/telefonului, device-urile pe care le dețin copiii, calitatea internetului/device-urilor folosite.
Profesorii devin astfel adevărați detectivi și găsesc o multitudine de modalități de evaluare. Să enumerăm câteva:
Evaluarea bazată pe proiect;
Google jamboard- elevii pot da răspunsuri rapide
Google classroom
Padlet.com- elevii pot da răspunsuri rapide
Wordwall- oferă o multitudine de a creea jocuri
Prezi
Platforma gratuită Intuitext
LearningApps
Sarcinile de lucru incluse în evaluare trebuie să fie creative, să nu conducă la pierderea interesului elevilor față de evaluare. O evaluare de calitate reprezintă și o ”diagnosticare” în același timp și ne arată unde există blocaje, dificultăți, lacune în învățare.
Există o serie de modalități prin care le putem cere elevilor feedback, fie în timpul activităților sincrone online, asincrone sau mixte. În cadrul orelor putem colecta în mod regulat aceste feedback-uri, care ne arată nivelul atin de elev, cât și ce anume știe deja, unde a întâmpinat probleme.
Acest lucru ne permite să ne pregătim eficient pentru următoarele activități didactice: aplicare de chestionare google, postit-uri virtuale etc.
O altă problemă cu care ne confruntăm în momentul evaluării este vârsta copilului. Un elev de clasa pregătitoare va fi însoțit de părinte în procesul educativ online.