EVALUAREA IN CADRUL INVAȚAMANTULUI ONLINE – O PROVOCARE

PROF. MIRCIOV MANUELA ȘCOALA GIMNAZIALA ,, ANGHEL SALIGNY,, BANLOC

Marea provocare a evaluării în sistem online este modalitatea prin care profesorii vor reuși să se îndepărteze de evaluarea tradițională – acele teste date pe hârtie. Totodată, să nu uităm de elementele principale de pedagogie pe care le-am învățat la metodică.
 La clasele mici e vitală găsirea unei modalități de evaluare care să țină cont de mai mulți factori : cunoștințele de utilizare a laptopului/tabletei/telefonului, device-urile pe care le dețin copiii, calitatea internetului/device-urilor folosite.
 Profesorii devin astfel adevărați detectivi și găsesc o multitudine de modalități de evaluare. Să enumerăm câteva:
 

Evaluarea bazată pe proiect;
Google jamboard- elevii pot da răspunsuri rapide
Google classroom
Padlet.com- elevii pot da răspunsuri rapide
Wordwall- oferă o multitudine de a creea jocuri
Prezi
Platforma gratuită Intuitext
LearningApps

Sarcinile de lucru incluse în evaluare trebuie să fie creative, să nu conducă la pierderea interesului elevilor față de evaluare. O evaluare de calitate reprezintă și o ”diagnosticare” în același timp și ne arată unde există blocaje, dificultăți, lacune în învățare.
Există o serie de modalități prin care le putem cere elevilor feedback, fie în timpul activităților sincrone online, asincrone sau mixte. În cadrul orelor putem colecta în mod regulat aceste feedback-uri, care ne arată nivelul atin de elev, cât și ce anume știe deja, unde a întâmpinat probleme.
 Acest lucru ne permite să ne pregătim eficient pentru următoarele activități didactice: aplicare de chestionare google, postit-uri virtuale etc.
O altă problemă cu care ne confruntăm în momentul evaluării este vârsta copilului. Un elev de clasa pregătitoare va fi însoțit de părinte în procesul educativ online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *