EVALUAREA ȘI ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE

PROF. NEO SIMINA ILEANA GRĂDINIȚA PP 38 TIMIȘOARA JUD TIMIȘ

Există în acest moment disponibilitatea utilizării diverselor tehnologii în predare și evaluare, însă trebuie să ținem cont că esențial este modul în care tehnologia va îmbunătăți pedagogia folosită. Deci, punem pe prin plan pedagogia; apoi alegem tehnologia potrivită.
Provocarea pentru mine a fost ca în această peroioadă să găsesc o soluție prin care să înlocuiesc evaluarea realizată pe hârtie, și să identific resurse tehnologice pentru a-i ajuta pe preșcolari să devină pe cât se poate autonomi în învățare.
Învățarea – și evaluarea – bazată pe proiect cu utilizarea media, poate oferi o serie de opțiuni: creativitatea manifestată este uluitoare iar preșcolarii pot să arate că știu și au învățat să facă.
Căutând modalități de integrare a tehnologiei în predare și evaluare, am constatat că am o plajă din care pot alege, aproape nelimitată, Google Classroom, Google Jamboard, Google Forms, Kahoot, Wordwall:
– Google Classroom: este o platforma utilă, în care pot discuta cu preșcolarii. Consider un avantaj fatul că – Meet video chat este inclus gratuit. Pe această platformă pot corecta temele și pot oferi rapid feedback direct fiecărui preșcolar. Un alt plus pentru această platformă este acela că se poate genera o bancă de comentarii pentru feedback mai facil pe baza celor mai frecvente comentarii pe care le ofer preșcolarilor mei.
– Google Jamboard este instrumesntul pe care îl folosesc pentru ca preșcolarii să vizualizeze cu ușurință anumite teme discutate. Preșcolarii pot vedea toate discuțiile purtate sub forma unor post-it-uri virtuale.
– Google Forms (îmi permite să concep formulare pe care le utilizez pentru a obține feedback sau pentru a trimite confirmări de participare la un eveniment. Folosesc acest instrument atât în relația cu părinții cât și cu copii. El îmi permite să includ imagini sau video pentru interpretare sau materiale de reflecție pentru cei mici. Pot crea atât întrebări deschise, cât și închise, cu mai multe variante de răspuns, sau nu. Funcția Quiz permite, pe mai departe, oferirea de feedback prompt. Copii pot afla imediat dacă la un test cu răspunsuri la alegere au răspuns corect sau nu și pot să includ explicații pentru răspunsul greșit, explicații pe care preșcolarul să le primească de îndată ce a terminat testul. În plus, există avantajul că preșcolarii pot relua testul.
– Kahoot – este o aplicație interesantă prin faptul că preșcolarii pot deveni „profesori”, construind ei înșiși itemi de teste.
– Wordwall – generează mai multe tipuri de activități potrivite pentru evaluare, dar din punctul meu de vedere este mai potrivit pentru învățământul primar.
Există multe programe de animație care pot fi folosite pentru realizarea prezentărilor: Prezi, Animaker etc.
Se pot realiza filmulețe cu screencast-o-matic în care să surprind atât imagine de pe interfața device-ului propriu, cât și vocea proprie.
Concluzionez cu ideea că cel mai bun instrument este cel pe care oamenii îl vor folosi, de aceea consider că în contextul actual, când pandemia ne surprinde neplăcut cu o multitudine de aspecte total neprevăzute, în contextele online, implicarea este absolut esențială și aceste instrumente trebuie folosite astfel încât să creeze o interacțiune umană mai profundă și mai semnificativă între cadrul didactic și elevii săi.
Produsele educabililor sunt cea mai bună dovadă a calității educaționale, iar creativitatea pe care tehnologia îți permite să o exprimi este ceva despre care profesori din diverse colțuri ale lumii vorbesc în mod constant într-un sens pozitiv.
 
BIBLIOGRAFIE
*Andreea Văsi, facilitator, expert în tehnici de învățare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *