METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE PENTRU LIMBA ENGLEZA... PERSONAJELE VOKI

PROF NEȘIU SANZIANA COLEGIUL NAȚIONAL IOSIF VULCAN, ORADEA

În anul școlar 2019 / 2020, mai exact din luna martie 2020, o “Românie întreagă și, chiar, o planeta întreagă, a fost forțată să-și educe copiii online (…) Cu mari eforturi: cu profesori îndemnați să-și reorganizeze sistemul de predare, evaluare, cu părinți nevoiți în a susține și partea educativa și cea administrativă (…) școala într-un laptop sau calculator.” …[1]
 
A fost cu siguranță o perioadă dificilă și provocatoare pentru toată lumea, care a trebuit să găsească pe loc soluții la probleme pe care nu le aveam înainte.
În format clasic, ca profesor, știam că atunci când terminam un capitol de predat urma o evaluare… Știau și elevii ….. pentru că erau anunțați din timp.
Erau teste de evaluare, cu întrebări mai ușoare la început, cu cele dificile la sfârșit de test, cu o durată medie de 20 – 30 de minute, susținute în clasă.
Se punea nota în catalog, se înregistra performanța elevilor.
 La limba engleză mai foloseam ascultatul oral cu “ judecători ” aleși din rândul elevilor, care erau foarte atenți la ce se citea, dar mai ales la cum se citea, criteriile de jurizare fiind mereu menționate la începutul lecției.
 Dar a fost momentul martie / aprilie 2020…când nivelul de exigență scade considerabil…doar este pandemie.
Predarea și evaluarea se mută în online, manualul devine mai puțin folosit, se caută teste online, se creează teste online sau se găsesc metode de evaluare care să atragă elevii, să le dezvolte abilități IT sau chiar imaginația.
 După un curs rapid de predare în online am descoperit câteva site-uri special pentru limba engleză, pe care le folosesc cu plăcere din acel moment pandemic.
www.liveworksheets.com, platformă gratuită care permite transformarea testelor clasice, pe hârtie, în exerciții interactive online, cu auto – corectare
www.kahoot.com, platformă gratuită de învățare bazată pe joc și tehnologie educațională sau mai recentul
www.voki.com, speaking characters for education, un site distractiv…un edtech tool, care permite profesorilor și elevilor să creeze teme distractive folosind avatari care vorbesc.
În săptămâna Școala Altfel : Să ştii mai multe, să fii mai bun! ce avea orar specific din anul trecut școlar, care s-a desfășurat în luna aprilie 2020 in Colegiul Național Iosif Vulcan, Oradea, am “provocat” toate clasele la care predam în acel moment, rugându-i să termine o compunere cu început dat.
Răspunsurile au fost multe, diverse, creative, dar mai ales au folosit web 2.0 tools.

Verificarea cunoștințelor de limba engleză? Bifat
Folosirea creativă a testelor sumative? Bifat
Numărul elevilor examinaţi în unitatea de timp? Bifat
Elevii primesc sprijin de la evaluatori / profesori? Bifat
Exprimarea scrisă are caracter de constrângere ? Nu
Este mai dificil de evaluat, deoarece nu este instrument standardizat? Nu
Durata necesară verificării şi evaluării este mare ? Nu (devine chiar o plăcere să vizualizezi produsul final, care are limită de cuvinte )

Încă mai corectaţi temele pe whatsapp, verificând zilnic zeci de imagini, pe care le transmiteţi înapoi elevilor?
Există o cale mult mai simplă! Fiți creativi, selectaţi un test online, trimiteţi link-ul ca temă elevilor pe Classroom, setați termenul limită de predare şi …. gata!

 

[1] https://www.didactic.ro/scoala-de-acasa/interviu-cu-ioana-hartescu-expert-in-elearning-in-cursul-evaluarea-formativa-online-vrem-sa-aratam-cum-principiile-pedagogice-pe-care-profesorii-le-cunosc-deja-si-leau-aplicat-la-clasa-pana-acum-pot-fi-aplicate-si-in-online
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *