Această perioadă s-a dovedit a fi plină de provocări pe care a trebuit să le acceptăm, schimbări la care am fost nevoiți să ne adaptăm, însă a fost și o oportunitate de a exersa noi modalități creative de desfășurare a activităților cu preșcolarii și de evaluare a acestora.
În urma participării la mobilitatea „Innovative Skills In ICT Through Collaborative And Project-Based Teaching And Learning” din cadrul proiectului Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Proiecte de mobilitate în domeniul educației școlare: „Competențe europene pentru profesorii din grădinițe”, cod referință: 2019-1-RO01-KA101-062678, din perioada 28 februarie – 07 martie 2020, în Alcalá de Henares, mi-a fost permisă familiarizarea cu noi instrumente TIC, accesarea mai ușoară a unor platforme educaționale și crearea unor activități on-line captivante pentru preșcolari.
Obiectivele acestei mobilități Erasmus+ au fost:
Definirea utilizării Webquests în educație, cu beneficiile sale, ce oferă cadrelor didactice idei practice pentru a le putea integra în lecțiile lor existente;
Familiarizarea cadrelor didactice cu tendințele actuale ale Internetului;
Oferirea unui spațiu pentru schimbul de experiențe și de bune practici în rândul persoanelor care vin din țări diferite care lucrează în același domeniu;
Îmbunătățirea muncii în echipă prin stimularea competențelor necesare pentru lansarea unui parteneriat strategic (KA2) în cadrul programului Erasmus +.
Sfârșitul anului școlar 2019-2020 ne-a permis accesarea unor platforme educaționale, printre acestea numărându-se si ClassDojo, o platformă intuitivă, distractivă, ușor de folosit, atât de către cadrele didactice, cât și de părinți împreună cu preșcolarii.
ClassDojo, permite nu doar desfășurarea activităților didactice, prin postarea de filmulețe, fotografii, sarcini de lucru, cât și evaluarea preșcolarilor. În secțiunea Portofolio din meniu, se accesează portofoliul fiecărui preșcolar. Acesta conține toate activitățile de lucru ale copilului. Profesorul poate lăsa comentarii prin care se verifică munca acestuia (încurajări, explicații suplimentare etc). De asemenea, profesorul poate acorda feedback oricând, prin intermediul unor puncte, reprezentând sarcinile îndeplinite.
Evaluarea este un pas important în procesul instructiv-educativ, de accea nu trebuie neglijată, chiar dacă în prezent se realizează prin intermediul metodelor tehnologice. Mediul on-line poate oferi nenumărate resurse, modalități atractive de evaluare, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi.
BIBLIOGRAFIE:
Dooly, Melinda, 2008. Constructing knowledge together, în Telecollaborative Language Learning. A guidebook to moderating intercultural collaboration online;
Ghid de management al proiectelor Erasmus+ de mobilități în domeniul educației școlare /educației adulților;
Suport de curs „Innovative Skills In ICT Through Collaborative And Project-Based Teaching And Learning”, Alcalà de Henares, Madrid, Spania, martie 2020.