METODE SI TEHNICI DE EVALUARE IN INVATAMANTUL ONLINE

PROFESOR, ASAVETEI LĂCRĂMIOARA-ELENA

 
Prin platformele și aplicațiile disponibile online, drumul este larg deschis pentru diverse tehnologii utile în predare și evaluare, dar ceea ce trebuie să vină întâi este modul în care tehnologia va îmbunătăți pedagogia folosită.
Evaluarea presupune cuantificarea măsurii în care se ating obiectivele propuse și cât de eficiente au fost metodele de predare-învățare utilizate în desfășurarea lecțiilor online.
Forme de evaluare: -inițială
 -formativă (continuă)
 -sumativă
Scopul evaluării: autoevaluare sau metodă de examinare;
Profesorii care caută modalități de integrare a tehnologiei prin intermediul rețelelor de socializare în sarcini și evaluare.
EXEMPLE:
●Google Classroom:
 -este aplicația cea mai utilizată în învățământul online, aici se pot posta diverse materiale pentru lecții, prezentări, link-uri pentru întâlnirile audio-video cu elevii pe Google Meet;
 -pot fi corectate temele și poate fi oferit feedback direct fiecărui elev;
 -se poate crea o bancă de comentarii pentru feedback mai facil pe baza celor mai frecvente comentarii pe care le oferiți elevilor etc.
●Google Jamboard (folosirea tablei):
 -este un mod de vizualizare foarte facil al unor răspunsuri scurte, toți elevii pot vedea toate răspunsurile date pe post-it-uri virtuale.
●Google Forms:
 -permite conceperea unor formulare care pot fi utilizate pentru a obține feedback, pentru a trimite confirmări de participare la un eveniment, dar și pentru a crea teste scrise.
 -permite profesorului să includă imagini sau video pentru interpretare sau ca material de reflecție pentru elev. Elevii pot primi atât întrebări deschise, cât și închise, cu mai multe variante de răspuns sau nu.
 -Funcția Quiz permite oferirea de feedback prompt. Elevii pot afla imediat dacă la un test cu răspunsuri la alegere au răspuns corect sau nu. Profesorii pot construi distractori (răspunsuri greșite, care rezultă dintr-un proces de gândire eronat, dar frecvent la elevi) cât mai buni. Se pot include chiar și explicații pentru răspunsul greșit, explicații pe care elevul să le primească de îndată ce a terminat testul. De asemenea, elevii pot relua testul.
●Kahoot – baza pedagogică a acestei aplicații este că elevii devin „profesori”, construind ei înșiși itemi de teste.
●Wordwall – mai multe tipuri de activități potrivite pentru evaluare, mai ales la învățământul primar.
Există, de asemenea, multe programe de animație pe care elevii le pot folosi pentru a realiza prezentări: Prezi, Animaker etc.
Elevii pot să realizeze filmulețe cu screencast-o-matic în care să surprindă atât imagini de pe interfața device-ului propriu, cât și vocea proprie.
Se spune că cel mai bun instrument este cel pe care oamenii îl vor folosi. De aceea, trebuie să avem curaj să explorăm și să permitem si elevilor să facă același lucru.
În contextele online, implicarea este absolut esențială și aceste instrumente trebuie să creeze o interacțiune umană mai profundă și mai semnificativă.
Produsele elevilor sunt cea mai bună dovadă a calității educaționale, iar creativitatea pe care tehnologia îți permite să o exprimi este ceva despre care profesori din diverse colțuri ale lumii vorbesc în mod constant într-un sens pozitiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *