Pornind de la aforismul „Drumul cel mai scurt e drumul pe care-l cunoști…” tot așa și în predarea online cel mai bun instrument este cel pe care îl stăpânești cel mai bine iar platforma pe care o cunoști, este cel mai ușor de utilizat. La nivelul Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș se utilizează cu precădere platforma Google Classroom. Cu siguranță că explorarea altor platforme și utilizarea unor elemente noi necesită timp, interes și încredere de a cerceta și deschide aplicația.
Ca și în orice evaluare și în evaluarea online este important ca profesorul să cuantifice măsura în care au fost însușite competențele vizate și dacă metodele de predare-învățare au fost eficiente.
La disciplina Limba Engleză utilizez ca și metodă de evaluare online teste interactive de pe site-ul https://www.liveworksheets.com/. Este un site generos ca și resursă educațională conținând fișe de lucru, teste interactive, exerciții online de tipul: True/False, multiple choice, drag and drop, join with arrows, chiar și speaking exercises. Evaluarea testelor este exclusiv electronică. Obțin rezultatele elevilor la testele aplicate prin 2 metode: elevii deschid fișa de lucru, rezolvă exercițiile și tastează butonul „Finish”. Apoi elevii aleg: „Send my answers to the teacher” și introduc e-mailul cadrului didactic. Apoi cadrul didactic primește o notificare prin e-mail și poate verifica răspunsurile în căsuța poștală. Nu există număr limitat de fișe pe care elevii le pot trimite cadrului didactic dar răspunsurile se vor șterge după 30 de zile.
O metodă mai complicată dar mai bună este să ne facem fișele noastre interactive. În această situație trebuie să ne înregistrăm elevii sau se pot înregistra singuri cu codul de la cadrul didactic. Fișele interactive sunt ușor de personalizat și permit un feedback de la profesori.
Aplicația Google Classroom ne permite încărcarea acestor fișe interactive de pe site-ul https://www.liveworksheets.com/ iar după verificarea acestora se pot trece note elevilor. Pentru a încărca fișele interactive, copiem linkul exercițiului și în cadrul „Activitate la curs” apăsăm butonul „Creați+” după care selectăm tipul de material pe care dorim să-l creăm: „Temă”, „Întrebare” sau „ Material”. Putem introduce o limită de timp pentru rezolvarea sarcinilor de lucru și încărcarea lor pe platformă de către elevi. După expirarea timpului alocat elevii nu mai pot încărca materiale. Profesorul poate modifica timpii de rezolvare dacă se consideră că sarcina de lucru a fost dificilă sau dacă au fost probleme tehnice și elevii nu au putut încărca tema din motive obiective.
Elevii pot relua testul cu acordul strict al cadrului didactic.
Un model de test rezolvat la limba engleză în care este trecută și nota electronic:
Doresc ca acest material să fie un model de bună practică pentru colegii profesori de engleză dar și de alte discipline deoarece pe site-ul mai sus menționat veți putea găsi resurse educaționale și în limba română, franceză, spaniolă, italiană și multe alte limbi.
BIBLIOGRAFIE:
*https://www.liveworksheets.com/