METODE ȘI TEHNICI DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE - PROIECTAREA UNEI EVALUARI ONLINE EFICIENTE -

PROFESOR GOMENIUC OANA-MARGARETA

În ultimele luni, majoritatea profesorilor au fost nevoiţi să se adapteze învăţământului la distanță sau online, încercând să rămână conectați cu elevii. Dar, cum multe școli sunt încă incerte cu privire la momentul în care ușile se vor redeschide complet, nevoia de a evalua învățarea elevilor devine din ce în ce mai presantă. Să vedem cum putem folosi cinci dintre cele mai comune metode de evaluare pentru a sprijini învățarea elevilor.
 
 1. Chestionare online
Chestionarele sunt un instrument tradițional de evaluare. În plus, atunci când sunt asociate cu tehnologia, acestea sunt o modalitate excelentă de a stimula învățarea elevilor. Întrebările pentru chestionare pot lua mai multe forme, cum ar fi alegerea multiplă, completarea spațiilor libere și hotspoturile. Un beneficiu al chestionarelor este că sunt scurte și ușor de evaluat. Un alt aspect demn de luat in considerare este acela că ordinea întrebărilor și opțiunile pot fi randomizate, astfel încât testul fiecărui elev să fie unic.
Chestionarele online sunt ideale pentru măsurarea rezultatelor învățării la un public larg. Deoarece fiecare elev susține același test, puteți compara și contrasta rezultatele în diferite clase.
Un chestionar online poate fi oferit şi înainte de începerea lecției pentru a obține o măsurare de bază a cunoștințelor existente ale unui elev. De asemenea, puteți încorpora un chestionar de verificare a cunoștințelor într-un modul sau unitate, pentru a consolida conceptele predate în lecție sau puteți efectua un test final pentru a evalua performanța generală a elevilor.
 
2. Activități Trageți și plasați (Drag-And-Drop)
Drag-and-drop-urile sunt un tip de evaluare care arată capacitatea unui elev de a lega informații și de a aplica cunoștințe pentru a rezolva o problemă practică. Puteți încorpora atât imagini, cât și text într-o activitate de drag-and-drop, oferindu-i o senzație din lumea reală, care este atât provocatoare, cât și captivantă.
Cum pot crea o activitate de drag-and-drop?
iSpring Suite oferă un șablon de glisare și plasare care vă permite să mutați casete de text, imagini și forme într-un anumit loc de pe pagină.
 
3. Interviuri online
Puteți încorpora o conferință video în cadrul predării online pentru a oferi învățării o notă mai personală. În timpul scurtelor interviuri online, elevii își pot demonstra competența în limbă, istorie, geografie și alte domenii, de exemplu, unde stăpânirea abilităților specifice este o cerință importantă.
Cum pot crea un interviu online?
Puteți partaja interviuri online cu ajutorul instrumentelor de conferințe web precum Zoom. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandat să vă planificaţi interviul înainte de a începe. Permiteți elevilor o modalitate de a oferi feedback sau de a interacționa în timpul interviurilor.
 
4. Sondaje online
Sondajele vă permit să captați feedback despre experiența lor de învățare direct de la elevii dvs.. Ele pot fi folosite pentru a măsura orice, de la satisfacția învățării (feedback-ul Kirkpatrick Level One) până la motivul pentru care un elev a făcut o anumită alegere în timpul lecției. Sondajele online sunt foarte atractive pentru elevi, deoarece le permit să-și împărtășească opiniile, să se facă auziţi și sunt rapid de finalizat. De asemenea, puteți utiliza întrebări de sondaj atunci când doriți să atrageți rapid atenţia elevilor asupra a ceva important.
Cum pot crea o întrebare de sondaj online?
 Există câteva platforme online specializate, cum ar fi SurveyMonkey, care vă permit să creați, să trimiteți și să analizați sondaje. De asemenea, puteți crea un sondaj cu instrumente eLearning, cum ar fi iSpring Suite. Tot ce trebuie să faceți este să alegeți un șablon de întrebare gata acceptat de instrumentul iSpring QuizMaker, să scrieți întrebările și răspunsurile, sau un câmp text pentru răspunsuri deschise.
 
5. Activități de tip joc
Activitățile de tip joc transformă o serie de întrebări de testare într-un joc. De exemplu, un joc de tip trivia ar putea cere elevilor să răspundă la un anumit număr de întrebări într-o anumită perioadă de timp și să acorde puncte pe baza numărului de răspunsuri corecte. Evaluările bazate pe jocuri sunt considerate distractive și nu „teste”, deci sunt în general un bun indicator al abilităților și cunoștințelor adevărate. În plus, s-a demonstrat că îmbunătățesc învățarea prin promovarea dezvoltării abilităților non-cognitive, cum ar fi disciplina, asumarea riscurilor, colaborarea și rezolvarea problemelor.
Cum pot crea activități de tip joc?
Quizlet și Kahoot sunt două aplicații populare pe care profesorii le pot folosi pentru a crea jocuri interactive de învățare cu ritm rapid. Quizlet vă permite să creați un set de flashcard-uri online pentru învățarea termenilor și definițiilor, în timp ce cu Kahoot puteți crea teste captivante și să încurajaţi elevii să obțină puncte, răspunzând rapid și corect.
 
Evaluările online sunt o parte importantă a eLearning-ului și ar trebui efectuate cu același nivel de atenţie și rigoare pe care le-ați pus în crearea conținutului online de învățare. Este important de menţionat faptul că nu trebuie să fii un geniu al programării pentru a construi evaluări online, însă necesită timp şi energie. Există multe instrumente software care vă permit să generați sarcini atractive. Alegeți-vă modul de evaluare a elevilor și un instrument conex pentru a vă alinia nevoile și rezultatele pe care doriți să le obțineți.
 
BIBLIOGRAFIE:

Online Assessment Strategies for Distance Teachers and Learners


https://www.icci.edu.ky/wp-content/uploads/2016/02/online-assessment-techniques.pdf
https://www.ispringsolutions.com/blog/8-ways-to-assess-online-student-learning
https://www.digitalcitizen.ro/9-sfaturi-pentru-utilizarea-eficienta-barei-activitati-din-windows/
https://profs.info.uaic.ro/~mihaela/teach/courses/iac/curs03iac.pdf

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *