ÎNVĂȚAREA - EVALUAREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ONLINE

PROFESOR ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR: CRISTEA LUCREȚIA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,STAN ȘTEFAN ,, VLĂDENI JUD. DÂMBOVIȚA

 Prin platformele și aplicațiile disponibile online, drumul este larg deschis pentru diverse tehnologii utile în predare și evaluare, dar ceea ce trebuie să vină întâi este modul în care tehnologia va îmbunătăți pedagogia folosită. Deci, pedagogia mai întâi; apoi tehnologia.
 Experiența actuală ne ajută să înţelegem că tehnologiile sunt instrumente de aplicat cu atenție și în mod adecvat. Provocarea pentru profesori este să se îndepărteze de noțiunea de evaluare ca document Word – adică de la simpla înlocuire a unei bucăți de hârtie cu un document electronic – și să folosească tehnologia pentru a-i ajuta pe elevi să devină autonomi în învățare.
 Învățarea – și evaluarea – bazată pe proiect, cu utilizarea media, poate oferi elevilor o serie de opțiuni. Experiența mea este că le place acest lucru. Creativitatea manifestată este uluitoare. Dar nu pierdeți din vedere natura academică a misiunii – cu alte cuvinte, ce doriți ca elevii să vă arate că știu – au învățat să facă?
Profesorii care caută modalități de integrare a tehnologiei prin intermediul rețelelor de socializare în sarcini și evaluare au alegeri aproape nelimitate.
 În contextele online, implicarea este absolut esențială și aceste instrumente trebuie să creeze o interacțiune umană mai profundă și mai semnificativă.
Produsele elevilor sunt cea mai bună dovadă a calității educaționale, iar creativitatea pe care tehnologia îți permite să o exprimi este ceva despre care profesori din diverse colțuri ale lumii vorbesc în mod constant într-un sens pozitiv.
Iată câteva dn aspectele pozitive ale învațării-evaluării online:
– deschiderea către o varietate de formule de predare / evaluare online
– comunicarea online este una dintre formele preferate în rândul elevilor
– acces rapid la numeroase mijloace adiacente necesare unei bune desfășurări a lecțiilor, mai ales de literatură: fond muzical, imagini
– relativa flexibiliate a programului
– verificarea rapidă a informațiilor
Însă există și aspecte mai puțin plăcute ae activității didactice online cum ar fi:
– timpul exagerat petrecut in fața calculatorului
– comunicarea poate fi doar aparentă elevii nu au deschis camera / nu au deschis microfonul
– pericol social în ceea ce privește comunicarea pe viitor a elevilor / profesorilor
– pregătirea lecției online necesită muuult mai mult timp, mult mai multă imaginație
– corectarea materialelor este mult mai solicitantă (mai ales a celor fotografiate / scanate după „scrisul de mână”)
– lipsa de certitudine… învățăm din mers, ne adaptăm din mers… când, de fapt, nu mergem
 
 În privinţa părinţilor, opiniile cadrelor didactice au pus în lumină atitudini diferite ale acestora în raport cu evaluarea copiilor.
Iată câteva dintre concluziile realizate:
– Părinţii acceptă mai uşor aprecierile educatoarei la adresa copilului lor, dacă informaţiile evaluative le sunt comunicate individual, decât dacă le sunt comunicate în grup, când reacţionează emoţional;
– Unii părinţii nu acceptă rezultatele negative ale evaluării copiilor lor.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *