Prin platformele și aplicațiile disponibile online, drumul este larg deschis pentru diverse tehnologii utile în predare și evaluare, dar ceea ce trebuie să vină întâi este modul în care tehnologia va îmbunătăți pedagogia folosită.
Experiența mea este că elevilor le place acest lucru. Experiența actuală ne ajută să înţelegem că tehnologiile sunt instrumente de aplicat cu atenție și în mod adecvat. Provocarea pentru profesori este să se îndepărteze de noțiunea de evaluare ca document Word, adică de la simpla înlocuire a unei bucăți de hârtie cu un document electronic și să folosească tehnologia pentru a-i ajuta pe elevi să devină autonomi în învățare. Aplicațiile Google pentru educație nu conțin reclame și compania americană a anunțat recent că nu folosește datele din emailurile studenților.
Classroom este un instrument care, potrivit CNET, va ajuta la integrarea tuturor serviciilor existente, ajutându-i pe profesori să dea teme și să înregistreze progresele elevilor, indiferent de forma in care sunt prezentate temele.
Activitatea studentilor se inregistreaza automat in Google Drive. Elevii pot comunica intre ei. Profesorii pot posta anunturi destinate elevilor.
Învățarea și evaluarea cu utilizarea media, poate oferi elevilor o serie de opțiuni.. Creativitatea manifestată este uluitoare. Profesorii care caută modalități de integrare a tehnologiei prin intermediul rețelelor de socializare în sarcini și evaluare au alegeri aproape nelimitate.
Google Classroom este aplicația care folosesc cu succes în învățarea online. Ne dă o gamă variată de tehnici utilizate. Elevii pot fi invitați să se alăture unei clase printr-un cod privat sau pot fi importați automat dintr-un domeniu școlar. Profesorii pot crea, distribui și marca sarcini în cadrul ecosistemului Google. Fiecare clasă creează un folder separat în Drive- ul utilizatorului respectiv, unde elevul poate depune lucrări pentru a fi notate de un profesor. Temele și datele de scadență sunt adăugate în calendarul Google, fiecare temă poate aparține unei categorii (sau subiecte). Profesorii pot monitoriza progresul fiecărui elev prin revizuirea istoricului revizuirilor unui document, iar după ce au fost notați, profesorii pot întoarce munca împreună cu comentarii. emele sunt stocate și clasificate în suita Google de aplicații de productivitate care permit colaborarea între profesor și student sau student la student. În loc să partajeze documente cu documente care se află pe Google Drive ale elevului, fișierele sunt găzduite pe Drive-ul studentului și apoi trimise spre notare. Profesorii pot alege un fișier care poate fi tratat ca un șablon, astfel încât fiecare elev să își poată edita propria copie și apoi să se întoarcă pentru o notă în loc să le permită tuturor elevilor să vizualizeze, să copieze sau să editeze același document. [20] Elevii pot alege, de asemenea, să atașeze documente suplimentare din Drive-ul lor la sarcină. Setările de sarcini apar în lista „De făcut”. Meet video chat – aici puteți discuta cu elevii, e inclus gratuit acum; pot fi corectate temele și poate fi oferit feedback direct fiecărui elev, se poate crea o bancă de comentarii pentru feedback mai facil pe baza celor mai frecvente comentarii pe care le oferiți elevilor etc. Google Classroom integrează Documente, Foi de calcul, Prezentări, Gmail și Calendar într-o platformă coerentă pentru a gestiona comunicarea elevilor și profesorilor.
Google Classroom acceptă multe scheme de notare diferite. Profesorii au opțiunea de a atașa fișiere la sarcină pe care elevii le pot vizualiza, edita sau obține o copie individuală. Elevii pot crea fișiere și apoi le pot atașa la sarcină dacă o copie a unui fișier nu a fost creată de profesor. Profesorii au opțiunea de a monitoriza progresul fiecărui elev în cadrul sarcinii, unde pot face comentarii și edita. Sarcinile predate pot fi notate de către profesor și returnate cu comentarii pentru a permite elevului să revizuiască sarcina și să se întoarcă înapoi. După notare, sarcinile pot fi editate de către profesor numai dacă profesorul predă sarcina din nou.
Aplicația facilitează interacțiunea și colaborarea profesor – elev deoarece elevii pot să inițieze conversații cu profesorul și să adreseze întrebări la care pot primi răspuns în timp real, iar temele pot fi predate mai ușor de pe orice dispozitiv utilizat de către elevi (desktop, tabletă, smartphone).
Google Classroom le permite elevilor inserarea de imagini la întrebări și răspunsuri multiple în formularele Google (Google Forms).
Google Classroom oferă părinților posibilitatea să primească rezumate ale activității copiilor pentru a fi informați permanent cu privire la evoluția și rezultatele lor la școală.
BIBLIOGRAFIE:
* Wikipedia
* http://blogiac2.blogspot.com/2015/05/google-classroom.html
PROFESOR ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR: BARTUS ÉVA TÜNDE ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 VÂRȘOLȚ, JUDEȚUL: SĂLAJ
26
ian.