HTTPS://QUIZIZZ.COM/, UN SITE INDRAGIT DE ELEVI ȘI PROFESORI

PROFESOR MAIER ANCA

Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” Petroșani, unitatea de învățământ la care predau limba engleză, desfășoară cursurile în sistem hibrid. Astfel, clasele sunt împărțite în două grupuri, alternând cu frecvență săptămânală școala clasică cu cea on-line. În acest context, este dificilă derularea activității de evaluare în mod simultan prin mijloace clasice (teste scrise), astfel încât să fie eliminate orice suspiciuni de fraudă. În aceste condiții, am utilizat un instrument de evaluare on-line, care să îmi permită transmiterea simultan a itemilor și stabilirea unui interval de timp pentru transmiterea fiecărui răspuns, astfel încât elevii care participă la cursuri on-line să nu aibă posibilitatea de a se consulta între ei. Instrumentul de evaluare utilizat de mine este https://quizizz.com/ și este un website care permite elaborarea de teste tip grilă, sau cocursuri între elevi, astfel promovând competiția, dar în sens pozitiv. Site-ul oferă mai multe posibilități de personalizare a acestora, astfel încât să fie asigurat un proces de evaluare obiectiv și totodată atractiv pentu elev, prin adăugarea unor funcții suplimentare.
Astfel, după elaborarea itemilor, se setează un timp limită pentru a alege răspunsul corect, iar întrebările și ordinea răspunsurilor sunt diferite pentru fiecare elev în parte, acestea fiind amestecate automat, pentru a limita posibilitatea de fraudă. pentru a face testele mai atractive, există posibilitatea de a selecta o serie de animații prin care elevii să fie felicitați pentru răspunsurile corecte.
Totodată, se poate da aparența unui joc, prin selectarea unor powerup-uri. Rolul acestora este de a recompensa și de a stimula elevul, oferindu-i posibilitatea de a câștiga, în urma selectării unor raspunsuri corecte în serie, diferite elemente ajutătoare (eliminarea unui răspuns care este greșit din listă, posibilitatea de a relua o întrebare la care a răspuns greșit, etc). Spre deosebire de metodele de evaluare clasice, acest instrument oferă posibilitatea elevului de a observa, în timp real, și progresul colegilor săi, astfel că se crează și o competiție între aceștia, ceea ce face acest mod de evaluare și mai atrăgător.
Am folosit acest site cu elevii din clasa a 9-a, prfilul filologie engleză intensiv. Grupa de 15 elevi au primit provocarea cu entuziasm, s-au logat pe platforma, primind pe google classroom, platforma educațională cu care lucrează liceul, următorul link https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX19hJhF4mhgalVSYbugq9uieBJ4UgSM6FO1ECjnQI4BZ1PNH3v%252FhfguL?gameType=solo

La final s-au afisat rezultatele

După cum se vede din descrierea, acest instrument este atrăgător pentru elevi, creând aparența unu joc, dar are o serie de caracteristici foarte utile și pentru profesori, prin generarea unor statistici legate de modul în care aceștia au performat. Aceste funcționalități permit profesorului să își adapteze activitatea de predare ulterioară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *