APLICAȚIILE, SOFTURILE ȘI JOCURILE MUZICALE - METODE DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ON-LINE

PROFESOR, MATIUȚ MONICA-MIRELA ȘCOALA GIMNAZIALA „DACIA” – ORADEA

„Educația viitorului este aceea în care educatorul inspiră elevul printr-o mentalitate deschisă, dăruire, pasiune și respect” – Călin Iepure
 
 Prezența tehnologiei în activitățile de educație muzicală reprezintă un fenomen care a apărut de ceva vreme și face parte încă de la apariția primelor posibilități de înregistrare și redare a muzicii. Softurile muzicale îi pot ajuta pe elevi să poată crea pe calculator elemente de scris-citit muzical sau instrumental, chiar dacă nivelul cunoștințelor de teorie muzicală a acestora este redusă.
 Muzicologul Peter Webster descrie actuala generație de elevi ca fiind una pentru care lumea fără noile tehnologii informaționale și de comunicare asociate cu creația muzicală și cu interpretarea acesteia – gen: calculatoare, sintetizatoare electronice, diverse platforme de muzică (Filarmonica din New York – Kidzone https://www.nyphilkids.org/ , Filarmonica din San Francisco – http://www.sfskids.org/listen/ , Musicator – https://musicators.com/ , Quizizz – https://quizizz.com/ , Classics for Kids – https://www.classicsforkids.com/games.html , Typatone – https://typatone.com/ , Chrome Music Lab – https://musiclab.chromeexperiments.com/, Note Flight – https://www.noteflight.com/ , DSO KIDS – https://www.mydso.com/dso-kids , Daria Music – http://dariamusic.com/ etc.), playere MP3 – MP4, Ipad-uri și Iphone-uri din gama Apple, internetul și o serie de alte dispozitive și formate – nu există. În acest context educația muzicală este actualizată și resetată periodic.
 Softurile și aplicațiile destinate formării și dezvoltării auzului muzical pot fi accesate online și folosite în recunoașterea sunetelor, intervalelor, acordurilor redate de calculator cu ajutorul pianului virtual. Educația muzicală trebuie să fie personalizată, astfel încât fiecare elev să poată avea acces la toate modalitățile de manifestare muzical-artistică, care să beneficieze de toate oportunitățile de a studia, audia, interpreta și adopta stilul muzical potrivit fiecărui elev în parte. Aplicațiile, jocurile și softurile muzicale, precum și posibilitatea de explorare sonoră prin accesarea unor site-uri destinate educației muzicale sunt suficient de complexe pentru a descoperi universul sonor al muzicii.
 
„…a nu știi, nu e un eșec ci este doar primul pas spre înțelegere, un pas pe care-l pășește toată lumea dar pe care îl conștientizează foarte puțini.” Profesorii au ocazia de a-i învăța pe elevi să fie curajoși și perseverenți și să gândească pentru a-și depăși propriile problemele. Asta trebuie să-i învățăm! Dar pentru a ajunge la reușită este nevoie de răbdare și timp, nu de fugărirea lor prin materie, astfel încât să nu rămână în urmă nemaiștiind pe unde s-o apuce.
 
„Dascălul este mintea care dezvoltă minți, este educatorul care se educă permanent, este speranța societății noatre. Dascălul este cel care spune Show must go on(line)!”
– Răzvan Curcubătă
 
BIBLIOGRAFIE:

Loredana Muntean – Noi tehnologii în educația muzicală
Călin Iepure, Răzvan Curcubătă și Bogdan Vaida – Captivează-ți elevii în online mai ceva ca în clasă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *