METODE CREATIVE DE EVALUARE ÎN ÎNVĂȚAREA ONLINE

PROFESORI: FUCIU DIANA FLORENTINA OLARU ALINA ROXANA CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVA BRAȘOV

De obicei, atunci când elevii, dar chiar și profesorii, aud cuvântul de evaluare, ei cred că poate fi vorba despre un test dificil sau chiar un examen. Cu toate acestea, o evaluare poate fi orice sarcină sau activitate care evaluează progresul elevilor către rezultatele învățării cursului.
Exemplele tradiționale includ lucrări, proiecte, activități de grup, chestionare și multe altele. Învățarea online a extins și mai mult posibilitățile de evaluare, deoarece oferă profesorului o mare varietate de instrumente care se pot utiliza pentru a ajuta elevii să interacționeze cu materialele în moduri noi și interesante. Iată câteva strategii pentru a gândi mai creativ despre evaluările de la cursurile online reale.
Valorificarea resurselor digitale Elevii participanți la cursul online vor sta în fața unuia dintre cele mai puternice instrumente pentru colectarea și crearea de cunoștințe: un computer. Gândiți-vă: puteți proiecta evaluări care utilizează mediul digital, îndeplinindu-vă în același timp obiectivele de învățare.
 De exemplu, este posibil să le cereți cursanților să găsească, să evalueze și să sintetizeze informații din resurse bazate pe Web pentru a răspunde la întrebări sau pentru a rezolva probleme. Sau este posibil să le folosiți instrumente multimedia (de exemplu video, povestiri digitale, instrumente de cartografiere a conceptelor) pentru a-și prezenta munca.
De exemplu: Profesorul le poate cere elevilor într-un curs de istorie ca după ce a prezentat o fotografie a unei biserici din secolul al XIII-lea îi întreabă: „De ce bisericile construite în această perioadă trebuie să arate ca niște fortărețe?” . Elevii trebuie să caute informații și să afle când și unde a fost construită biserica, care era rolul bisericilor în acel moment istoric…Ei găsesc răspunsuri și le trimit inapoi profesorului, care le evaluaează.
Folosirea experienței elevilor și a mediului în care își desfășoară activitatea Unul dintre principalele beneficii ale cursurilor online este oportunitatea de a reuni studenți din medii diverse, astfel încât să poată învăța unii de la alții. În funcție de situația dumneavoastră de predare, este posibil să aveți studenți din părți foarte diferite ale județului. Gândiți-vă că ați putea proiecta evaluări care valorifică mediile și experiențele lor diverse pentru a-și îmbogăți propria învățare și pe cea a celuilalt.
De exemplu: Într-un curs online cu elevi din sate și comune aferente unui municipiu, aceștia pot creea un videoclip care prezintă probleme sociale și de infrastructură locale care ar avea un impact asupra mediului sau asupra educației. Profesorul le poate elevilor din anumite localități mai apropiate sau mai îndepărtate de municipiu să-și fotografieze propriile cartiere, folosind clipuri video și imagini pentru a evidenția și explica locuri de importanță culturală( se poate realiza un tur virtual al cartierelor sau al spațiilor de lucru).
Folosirea colaborării dintre elevi. În cursurile online, este deosebit de important să construim un sentiment de comunitate și conexiune. O modalitate de a face acest lucru este prin atribuirea de activități și proiecte de grup. Proiectele de grup bine concepute îi ajută pe elevi să se conecteze între ei, să învețe conținutul cursului mai profund prin discuții și dezbateri și să-și construiască abilități importante pentru a lucra în echipe (o abilitate din ce în ce mai valoroasă într-un viitor loc de muncă). Cu toate acestea, proiectele de grup au propria lor complexitate, așa că asigurați-vă că le structurați în roluri specifice pentru membrii grupului sau faptul că elevii își evaluează reciproc performanța poate contribui la asigurarea faptului că fiecare contribuie în mod echitabil.
De exemplu: Într-un curs de asistență medicală, studenții au un studiu de caz în desfășurare, în care primesc treptat noi informații despre un pacient. Aceștia lucrează în grupuri pentru a colecta informații relevante dintr-o serie de surse digitale și nedigitale pentru a concepe și justifica un plan de tratament.
Utilizați atât evaluări formative, cât și sumative. Când ne gândim la evaluări, ne gândim adesea la evaluări sumative: cu mize mari, cum ar fi sarcini de lucru notate și examene. Dar la fel de importante sunt evaluările formative: evaluările cu mize mici, utilizate pentru a evalua înțelegerea elevilor. Evaluările formative vă ajută să înțelegeți mai bine nevoile instructive ale cursanților și îi ajută pe cursanți să știe în ce domenii trebuie să mai aprofundeze cunoștințele. În concluzie, se pot încorpora evaluări formative regulate în cursul online.
De exemplu: În timpul sesiunilor live dintr-un curs de matematică, profesorul utilizează sondaje și chestionare pentru a evalua înțelegerea elevilor în timp real, pentru a diagnostica zonele de confuzie și pentru a oferi explicații și clarificări specifice. Într-un curs de dezvoltare personală, profesorul cere studenților să scrie despre ceea ce fac în acest sens și se așteaptă la investigații, dar și la opinii personale( dezvoltate sub formă de eseuri). Răspunsurile lor oferă profesorului informații despre percepția elevilor asupra importanței dezvoltării personale în timp, motivând și curiozitatea elevilor cu privire la acest subiect.
Învățarea online valorifică puterea tehnologiei pentru a ajuta elevii să interacționeze cu materialul cursului în moduri noi și creative. Atunci când proiectați evaluări, puteți încorpora audio, video, social media,tehnici de cercetare creativă și multe altele pentru a ajuta studenții să-și construiască abilități valoroase pe care le pot folosi la locul de muncă și nu numai. În plus, puteți profita de instrumentele de comunicare existente pentru a ajuta elevii să se conecteze între ei și chiar cu propriile comunități. Evaluarea nu mai trebuie să fie doar un examen sec, care îi îngrozește pe elevi; mai degrabă, aceasta poate fi o oportunitate pentru incursiuni interesante, concentrat în munca în echipă din viața reală, rezolvarea problemelor, și construirea cunoștințelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *