Mediile online dau posibilitatea unui învăţământ individualizat, interactiv, bazat pe activităţi complexe. Strategiile și tehnicile care se bazeaza pe tehnologia informației determină creşterea motivaţiei elevilor, le oferă șansa de a interacționa cu alţi indivizi, de a profita de experienţa şi cunoştinţele acestora, în scopul construirii propriului cod de valori şi atitudini.
Ca profesor în secolul 21, dar mai ales ca profesor de limba engleza în contextual actual consider că este mai mult decât un avantaj sa putem folosi intrumente TIC în evaluarea elevilor. Aș dori sa prezint o platformă pe care o folosesc de mai bine de 2 ani la clasa. KAHOOT! Este o platformă trivia care se bazează pe activități de tip joc aplicate în cadrul orelor de engleza. Ce face ca aceasta platforma să fie așa de captivantă pentru elevi? In primul rand, elevii trebuie sa isi foloseasca telefoanele mobile. Iar in acest caz, deja atitudinea elevului este una pozitiva.
Totul este foarte simplu: se creeaza un cont pe platform KAHOOT!de catre profesor. Iar aici printr-o usoara navigare, se decopera diferite modalitati de lucru la clasa. Se pot crea jocuri, exerciții cu raspuns multiplu, activități conectate la continuturile învatate. KAHOOT! ofera jocuri, activități care duc la o mai mare flexibilitate, o buna interactiune, un mediu motivant pentru procesul de invatare. Elevii nici nu isi dau seama ca sunt evaluati deoarece devin foarte implicati în atmosfera.
KAHOOT! este o platformă pe care elevii mei o adora. Este important de subliniat faptul ca evaluarea elevilor se face pe loc, in mod direct. Exista doua variante de a folosit aceasta platformă : una gratuita care limiteaza oarecum varietatea activitatilor și varianta Premiun pentru care se plateste, dar care ofera mai multe avantaje profesorului.
Avantajele aceste platforme sunt:
-este gratuita;
-este usor de folosit;
-procesul este foarte simplu pentru elevi ( nu este cazul de logare sau de download de aplicatie);
-este compatibila cu smartphone-uri, tablete sau calculatoare;
-ofera rezultate in mod real;
-rezultatele pot fi vizualizate pe loc, salvate sau revazute;
-elevii pot reface jocul de cate ori doresc.
Ca profesor de limba engleza, care lucreaza cu un numar mare de elevi la clasa, 30 sau chiar peste, sunt foarte multumita sa am ca partener de evaluare aceatsa aplicatie, KAHOOT!. Rolul meu de profesor care preda sau de simplu evaluator la clasa este diferit; unul mult mai solicitant in sesn pozitiv . In acest caz, dezvolt increderea elevilor mei, le atrag curiozitatea. Este mai mult decat placut sa ma indepartez de clasicul creion si foia de hartie atunci cand evaluez. Si aceasta evaluare poate fi facuta pe tot parcurul invatarii. Obisnuiesc sa folosesc kahoot-uri o data pe saptamana, pentru a varifica vocabularul predat in ora precedenta. Deseori cer elevilor sa lucreze pe grupe si sa creeze cate un KAHOOT! pe care sa mi-l trimita, la sfarsit de unitate pentru a-l juca impreuna. In plus, se poate folosi cate un KAHOOT! pentru a “sparge gheata” sau brainstorming . Toate competentele pot fi usor evaluate folosind aceasta platforma, de la reading (citire) cu intrebari multiple sau adevarat/fals, la activitati de listening (ascultare), la speaking (conversatie) pe imagini inserate in Kahoot!. traduceri de cuvinte, consolidare pe partea de gramatica etc.
In concluzie, adaptarea la noile situatii de invatare nu sunt usoare. Cu toate acestea, trebuie sa fim alaturi de elevii nostri, sa evaluam in mod “friendly”, sa motivam elevii prin diferite metodee si procedee atractive. Implicarea elevilor in aceasta activitate m-a determinat sa folosesc Kahoot!-ul din ce in ce mai mult, deoarece atmosfera este minunata, elevii sunt fericiti, competitia este una pozitiva, iar invatarea devin cooperanta.
ROMAN MIHAELA LAURA
26
ian.